توسعه سدها در جنوب سیستان و بلوچستان ضروری است

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه سدها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان برای هدایت و نگهداشت آب ضروری است و باید به سرعت توسعه پیدا کند، گفت: خسارت‌هایی که در حوزه کشاورزی، مرغداری، مزارع میگو، راه‌ها، آب و برق وجود دارد، باید به سرعت رفع شود تا مردم دغدغه‌ای در این حوزه‌ها نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، احمد وحیدی، امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار کرد: سیستم کمک‌رسانی در کشور بسیار عالی است و به شکل سیستماتیک و خودجوش فعالیت خود را آغاز می‌کند، به‌طور مثال در کنار حوزه مدیریت بحران، تیم استانداری و فرمانداری‌ها شاهد حضور میدانی و جهادی جمعیت هلال‌احمر، دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای سپاه، ارتش و مرزبانی هستیم که بلافاصله وارد میدان شدند.

وی افزود: برخی تلاش کردند تا بگویند مسئولان حواسشان به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان نیست که این یک ذهنیت اشتباه بود، چرا که از همان ابتدا تمام هم و غم مسئولان و متولیان امر کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان بود.

وزیر کشور بیان کرد: این منطقه بسیار حاصلخیز است و بارش‌های تندی را در مقاطع مختلف سال دارد که رحمت الهی است و باید برای مهار و حفظ آب برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی یادآور شد: استاندار سیستان و بلوچستان برنامه‌های خوبی مبنی بر بندسارها و سدها پیش‌بینی کرده که بسیار خوب بوده است، اما باید توسعه پیدا کند؛ چرا که بندها، بندسارها و سدها مهم است و به آبخیزداری کمک می‌کند.

وحیدی اظهار کرد: هم‌زمان با توسعه سدها و بندها باید برای هدایت آب‌ها کار کرد که کم‌ترین آسیب را وارد کنند، این کار باید با سرعت بیشتر و بهتر دنبال شود.

وی گفت: بعضی امکانات مانند آب‌نماها که در حوزه راه‌ها پیش‌بینی شده است، پاسخگو نیست و باید اصلاح شود که در این راستا تیم‌هایی را برای کمک اعزام خواهیم کرد، همچنین باید پل‌های سریع‌النصب باید پیش‌بینی شود تا با طغیان رودخانه‌ها مردم گرفتار نشوند.

وزیر کشور ادامه داد: هم‌سطح بودن جاده و دشت یک معضل است، باید در حوزه ساخت‌وسازهای منطقه به این نکته توجه کرد تا مشکل‌ساز نشود، علاوه بر آن جاده‌هایی که تخریب شده است باید به سرعت ترمیم شود تا راه‌ها برای مردم برقرار باشد.

وی افزود: در حوزه روستایی نیز آن دسته از روستاهایی که نیاز به بازسازی دارند در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید دیده شوند، همچنین در خصوص تخلیه آب از خانه‌ها باید با سرعت کار کرد تا در هیچ یک از منازل روستایی آب نباشد و آب‌ها هرچه سریع‌تر به بیرون هدایت شود.

وحیدی تصریح کرد: در حوزه برق نیز بعضی ستون‌ها تخریب شده بود دکه با سرعت بالای متولیان مشکل رفع شد؛ اما باز هم اگر نیاز به کمک از سایر استان‌های هم‌جوار باشد، استاندار سیستان و بلوچستان به سرعت پیگیر شود تا مشکلی رخ ندهد.

وی ادامه داد: در حوزه آب نیز اگر مشکل کمبود نیرو وجود دارد، باید از سایر استان‌ها کمک گرفت تا کار مردم سریع‌تر حل شود.

وزیر کشور گفت: کمک‌رسانی‌ها توسط ستاد اجرایی، هلال‌احمر، مرزبانی، نیروی دریایی، سپاه، شیلات و سایر حوزه‌ها در حال انجام است که جای قدردانی دارد؛ مردم سیستان و بلوچستان قانع و خوب هستند و وظیفه ما ارائه خدمات به آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی آن دسته از کشاورزان، مرغداران و مزارع میگویی که دچار خسارت شده‌اند، علاوه بر کمک‌های مالی، صندوق بیمه کشاورزی هم باید کمک کند و کمک حال آسیب‌دیدگان باشد، اگرچه مردم درخواستی ندادند، اما وظیفه داریم به آنان خدمت کنیم.

کد خبر 732853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.