نجات جان ۷۰ هزار نفر با اهدای عضو / همراه پویش «یک نهال، یک زندگی» باشید

متخصص اهدای عضو و نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به برگزاری پویش «یک نهال، یک زندگی» گفت: در حال حاضر بیش از ۹ هزار خانواده به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) رضایت داده‌اند و موجب نجات جان حدود ۷۰ هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا شده‌اند.

امید قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سالانه در ایران پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی، نیمی از این موارد و حدود ۳ هزار نفر، قادر به اهدای عضو هستند، با این حال، میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک سوم میزان مورد انتظار است.

وی افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر بیش از ۹ هزار خانواده، با گذشت و ایثار وصف‌ناپذیری به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) رضایت داده‌اند و موجب نجات جان حدود ۷۰ هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا شده‌اند.

متخصص اهدای عضو و نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: پویش ملی «یک نهال، یک زندگی» از پانزدهم اسفند همزمان با روز درختکاری، به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

قبادی ادامه داد: در این پویش هموطنان می‌توانند به یاد اهداکنندگان عضو (جانبخشان)، نهالی بکارند و ویدئویی کوتاه از این لحظه را با بیان احساس خود در قالب جمله‌ای خطاب به خانواده‌های جانبخش ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه با رضایت به اهدای عضو، یک تا هشت بیمار نیازمند به آغوش گرم خانواده بازمی‌گردند، گفت: افراد علاقمند برای شرکت در این پویش و کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات پویش مردمی «یک نهال ، یک زندگی» می‌توانند به سامانه ملی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند.

کد خبر 732834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.