آغاز بزرگترین رویداد قرآنی مساجد کشور در سنندج

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: بزرگترین رویداد قرآنی مساجد کشور با عنوان «مدهامتان» در شهر سنندج آغاز شد.

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: با حضور ۲۸۰ برگزیده کشوری، شهر سنندج میزبان مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» است که با حضور داوران و قاریان برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: شامگاه شنبه افتتاحیه این آئین قرآنی با حضور شرکت کنندگان و جمعی از مسئولان استانی در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: این مسابقه ملی یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ اسفند از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ میزبان رقابت شرکت کنندگان این رویداد ملی است.

کیامهر اضافه کرد: مکان مسابقات برای برادران، سنندج، سه راه شالمان، اردوگاه شهید سلیمان خاطر و برای خواهران سنندج، سه راه شالمان، باشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های ویژه این رویداد ملی، برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع سنندج در روز یکشنبه ۱۳ اسفند از ساعت ۱۹ الی ۲۱ با حضور قاریان کشوری و استانی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: اختتامیه مسابقات نیز دوشنبه‌شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

کیامهر افزود: شرکت کنندگان این رویداد قرآنی در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و اذان به رقابت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: حضور عموم مردم و علاقه‌مندان قرآنی در سالن‌های مسابقات و سایر برنامه‌ها آزاد است.

کد خبر 732768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.