زیرساخت‌های جنوب سیستان و بلوچستان باعث کاهش شدت سیلاب شد

وزیر کشور گفت: وجود برخی از زیرساخت‌ها از جمله سدها در منطقه موجب شده تا شدت سیلاب به شدت کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد وحیدی در جریان سفر به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم که این بارش‌ها در برخی مناطق به ۱۰۰ تا ۱۴۵ میلی‌متر می‌رسید که البته این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم منطقه شد.

وی ادامه داد: برخی از روستاها در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری دچار آبگرفتگی شدند که از ابتدای ساعات بارش، خدمت‌رسانی در منطقه آغاز شد.

وزیر کشور افزود: در روستای «سند بهرام» از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتیاری آسیب‌هایی به محصولات کشاورزی به خصوص محصول هندوانه وارد شد.

وی گفت: در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم، همچنین تخریب کامل منازل نیز صورت نگرفت، اما برخی از منازل دچار آبگرفتگی شدند که خدمت‌رسانی به آنان نیز ادامه دارد.

وحیدی بیان کرد: بیشتر مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده در حوزه راه‌های ارتباطی است که دستگاه‌های مسئول مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش‌ها در روز سه‌شنبه تدابیری برای کنترل روان‌آب‌ها صورت گرفته است.

وزیر کشور بیان کرد: وجود برخی از زیرساخت‌ها از جمله سدها در منطقه موجب شده تا شدت سیلاب به شدت کاهش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان برنامه جامعی برای ذخیره بیشتر بارش‌ها پیش‌بینی شده است.

وحیدی با بیان اینکه مردم این استان وفادار به انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: انتخابات شکوهمندی در مناطق سیل زده برگزار شد و مردم توانستند رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

کد خبر 732726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.