گام مهم شهرداری همدان در توانمندسازی سرمایه منابع انسانی با استقرار ایزو ۱۰۰۱۵

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: نیروی انسانی، مهم ترین رکن هر تشکیلات و ارگانی است و مهارت و توانایی این نیروها، اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین جهت شهرداری همدان گام مهمی در این زمینه برداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مجتبی حمزه رستگار امروز _شنبه دوازدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: قراردادی در خصوص استقرار ایزو ۱۰۰۱۵ بین شهرداری و دانشگاه بوعلی سینا از استاندارد سازی فرایند آموزشی کارکنان شهرداری همدان منعقد شد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه نیروی انسانی در شهرداری همدان افزود: هر سازمانی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود نیازمند نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه است که شهرداری همدان با پیاده سازی این فرایند در صدد ارتقای توانمندی سرمایه نیروی انسانی و بهبود کیفیت و کمیت خدمات به شهروندان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان ادامه داد: آموزش نقش محوری در ارتقای توانمندی‌ها و انتقال دانش و مهارت و تقویت نیروی انسانی شهرداری در انجام وظایف محوله دارد و ارتقای سطح آموزشی کارکنان در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی قرار دارد.

حمزه رستگار با بیان اینکه این قرارداد دارای چندین فاز است اضافه کرد: مهمترین مفاد این قرارداد شامل شناسایی نیازهای آموزشی، طراحی و برنامه ریزی آموزشی و اجرای آموزشی در چارچوب استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ و ارزیابی مستمر آمدی آموزش می‌باشد.

وی به فاز اول این قرارداد اشاره و خاطرنشان کرد: فاز اول شامل تعیین نیازهای آموزشی با تحلیل نیازهای حوزه‌های شغلی شهرداری بر اساس نقش‌ها، وظایف، مسئولیت‌ها و اهداف سازمانی در حال اجرا است.

همچنین در این خصوص رئیس اداره آموزش و پژوهش شهرداری همدان با اشاره به اهمیت کیفی سازی آموزش کارکنان شهرداری همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع و سرفصل‌های آموزشی موجود مربوط به حداقل ۱۲ سال پیش می‌باشد که در فرایند استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ضمن شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل جدید و وظایف شغلی آن‌ها نسبت به به‌روزرسانی شایستگی‌های شغلی و تعیین سرفصل‌های آموزشی مشاغل اقدامات لازم صورت گرفته شده است.

سعید ترکمان افزود: تاکنون نسبت به نیازسنجی ۷۰ گروه شغلی با حضور ۲۵۰ نفر از کارکنان خبره در مشاغل تخصصی شهرداری انجام شده است.

کد خبر 732720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.