برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات غزه

سازمان همکاری اسلامی از برگزاری نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه عضو این سازمان به منظور بررسی وضعیت غزه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای که در صحفه این سازمان در شبکه اجتماعی «ایکس» قرار گرفت، نوشت: نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور بحث درباره تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین روز سه شنبه هفته جاری در دفتر دبیرخانه مرکزی این سازمان در جده برگزار می شود.

در این بیانیه آمده است که قرار است «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جلسه افتتاحیه این نشست سخنرانی کند.

این سازمان اشاره کرد که پیش از این نشست، جلسه مقدماتی نمایندگان ارشد کشورها در سازمان همکاری اسلامی در روز دوشنبه برای بحث و تبادل نظر درخصوص تصویب پیش نویس دستور کار نشست یاد شده و تهیه پیش نویس قطعنامه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی قبل از ارائه به شورا برگزار خواهد شد.

در بخش دیگر بیانیه یادشده آمده است که دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و یک تیم حقوقی در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در دادگاه بین‌المللی لاهه به نام این سازمان اظهارنامه‌ای شفاهی که در آن به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه پرداخته شد، ارائه کردند.

سازمان همکاری اسلامی افزود: دبیرخانه این سازمان در کنار رصدخانه رسانه ای که راه اندازی شده و کار خود را برای رصد جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و انتشار آن در رسانه های مختلف آغاز کرده است، در حال ایجاد یک دیده بان حقوقی برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل است.

سازمان همکاری اسلامی پیشتر نیز به منظور بررسی تحولات وضعیت غزه در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهر) نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی خود را در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در جده عربستان برگزار کرده بود.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) جنگی ویرانگر علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر بروز یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند شهید شدند. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

کد خبر 732713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.