اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان در استان سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدیدهای روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، یادگار احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در آستانه نوروز و سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از ۱۵ اسفند ماه سال‌جاری آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و گروه‌های کالایی و خدماتی مرسوم این ایام در این طرح مورد پایش و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این بازرسی‌ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰ نفر در استان سمنان در قالب ۵۰ اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی و با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه روز رصد می‌نمایند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در ایام نوروز و رمضان را زیر ذره بین دارند.

احمدی تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، پایش وضعیت تأمین و توزیع مایحتاج عمومی متناسب با میزان تقاضا، جلوگیری از تخلفات احتمالی و نظارت بر مراکز نگهداری عمده کالا از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

وی در پایان افزود: هم استانی‌ها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور صورتحساب و … از سوی واحدهای صنفی، با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر 732688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.