ساماندهی ورودی‌های نصف‌جهان نیازمند مدیریت واحد است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیگیر این موضوع هستیم که مدیریت واحدی برای ورودی‌های شهر اصفهان حاکم شود تا از شکل‌گیری کاربری‌های ناهمگون، ترافیک‌زا، ناایمن و کاربری‌هایی که با هویت ورودی شهر اصفهان منافات دارد، جلوگیری شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام طول مسیر ورودی‌های شهر در اختیار شهرداری اصفهان نبوده است، پیگیر بودیم که مدیریت واحدی بر این ورودی‌ها حاکم شود تا از شکل‌گیری کاربری‌های ناهمگون، ترافیک‌زا، ناایمن و کاربری‌هایی که با هویت ورودی شهر اصفهان منافات دارد، جلوگیری شود.

وی افزود: شاید لازم باشد برای ساماندهی ورودی‌های شهر باید پلاک‌هایی تجمیع شود، همچنین کاربری‌های خدماتی و کلان مورد نیاز شهر اصفهان که می‌تواند به ورودی شهر اصفهان شخصیت دهد، تعریف شود، همچنین یک سری از خدمات که امکان ارائه آن‌ها داخل شهر وجود ندارد، همچون خدمات ورزشی، بهداشتی و درمانی و تجاری، باید در مقیاس کلان و فراشهری ساماندهی شود تا بتواند به مجموعه کلان‌شهر اصفهان و شهرهای اطراف سرویس دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اختیار و تصمیم‌گیری درباره تجمیع این مدیریت‌ها در حوزه اختیارات شهر اصفهان، نیاز به برنامه‌ریزی‌های کلان و شورای برنامه‌ریزی استان دارد که در دوره‌های قبل پیگیر بودیم و در این دوره نیز به‌طور جدی پیگیر آن هستیم، به‌ویژه ورودی از سمت فرودگاه که راه‌های ارتباطی آن نیازمند ساماندهی و مدیریتی فراتر از مدیریت‌های جزئی و ضعیف اطراف آن است.

نورصالحی با تاکید بر اینکه پیگیر ساماندهی ورودی جنوب، از سمت بهارستان و شیراز نیز بودیم، گفت: امیدوارم این اقدامات منجر به تصمیم‌گیری خوبی شود و در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیمی در این رابطه گرفته شود، این اقدام زمان‌بر است و به چند سال زمان احتیاج دارد تا طرحی درخور شهر اصفهان شکل گیرد.

کد خبر 732681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.