جمع‌آوری ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی تا مهر ۱۴۰۳/ تأثیر امتحانات در کنکور به ۶۰ درصد می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش از جمع‌آوری مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز تا مهر ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی روح و هدف انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی «عدالت» دانست و اظهار کرد: انقلاب‌ها در سراسر دنیا در جست‌وجوی هدفی هستند، اما مؤلفه اصلی انقلاب ما متفاوت از سایر انقلاب‌ها است؛ چراکه به دنبال ایجاد عدالت و توزیع آن بین مردم است.

وی با تاکید بر اینکه توجه اصلی دولت در توزیع امکانات در مناطق محروم است، افزود: ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در کشور وجود دارد که اهتمام و تمرکز ما بر جمع‌آوری این مدارس تا قبل از پایان کار دولت سیزدهم بود، اما با اقدامات صورت گرفته، تا مهر سال آینده (۱۴۰۳) این مدارس جمع‌آوری خواهد شد و این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر قطعی ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور تصریح کرد: مصوبه اخیر این امکان را ایجاد کرد تا از منطقه جنوب کرمان و جازموریان دانش‌آموزی در کنکور رتبه ۲۶ کسب کند، این در حالی ست که پیش از این مؤسسات کنکوری، کتاب‌های کمک آموزشی و معلمان کنکوری نقش بسیار ممتازی در موفقیت دانش‌آموزان در کنکور نقش داشتند، اما نکته مهم این بود که همه بچه‌ها به این سطح از امکانات و معلم و کتاب‌ها دسترسی نداشتند.

صحرایی ادامه داد: در حالی که دارای برنامه درس ملی بودیم و باید دانش‌آموزان را در شش ساحت تربیت می‌کردیم، نحوه ورود به دانشگاه باعث شده بود دانش‌آموزان به سمت کنکور تستی و چهارگزینه‌ای بروند، بنابراین به جای علم، فن تست‌زنی می‌آموختند و همین امر عاملی شده بود تا برنامه درس ملی ما که حاصل زحمات زیادی بود، از بین برود.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش در سراسر کشور گفت: با مصوبه جدید تأثیر امتحانات در کنکور سال جاری ۴۰ درصد، سال آینده ۵۰ و سال پس از آن ۶۰ درصد است، نتیجه امتحانات نهایی حاصل عملکرد معلم بر اساس کتاب درسی و تلاش مستمر دانش‌آموز است و در همه کشور معلم، کتاب درسی و مدرسه کافی داریم.

رشد ۳۵ درصدی سهم دانش‌آموزان ۵ دهک اول برای ورود به مدارس سمپاد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص بورسیه دانش‌آموزان سمپادی پنج دهک اول درآمدی اضافه کرد: بر این اساس تمام دانش‌آموزان دهک‌های اول تا پنجم اگر در مدارس سمپاد قبول شوند، تمام هزینه‌های تحصیلی آنها تحت عنوان هدیه رئیس‌جمهور، توسط دولت تقبل می‌شود، نتیجه چنین مصوبه‌ای رشد ۳۵ درصدی سهم دانش‌آموزان این دهک‌ها در ورود به مدارس تیزهوشان در آزمون سال جاری بود.

صحرایی با اشاره به یکی شدن آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد تاکید کرد: مقرر شد به جای اینکه دانش‌آموزان متقاضی مدارس یاد شده سراغ مؤسسات بروند، وارد برنامه هوشیار شوند و در آزمون‌های این برنامه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مدارس جنوب کرمان نسبت به گذشته بهتر شده است که این حقیقت را نمایان کرد که باید در چنین مناطق محرومی متمرکز شویم، عنوان کرد: ویژگی دولت تمرکز بر مناطقی همچون جنوب کرمان و شمال هرمزگان است، حتی ایجاد دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان در دستور کار و پیگیری‌های آن در حال انجام است.

تأسیس مدارس سمپاد شبانه‌روزی

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توافقات صورت گرفته با بنیاد مذکور، مقرر شد به جای اینکه بنیاد بسته غذایی و کیف برای مدارس محروم ارسال کند، آموزش در مناطق محروم را تقویت کنند و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، تقویت بنیه مهارتی معلمان و تأسیس هنرستان‌های شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

صحرایی با تاکید بر اینکه در همین راستا مقرر شد بنیاد مستضعفان به تغذیه و بهداشت مدارس روستا مرکزی کمک کند، گفت: تأسیس مدارس شبانه‌روزی سمپاد در دستور کار قرار گرفته است تا دانش‌آموزان تیزهوش مدارس محروم که به دلیل مسافت نمی‌توانستند وارد این مدارس شوند، از این امکان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سرانه‌های دانش‌آموزی محدود است، افزود: سرانه ۱۰ هزار تومانی که اعلام شده واقعیت دارد و باید مدیریت کنیم؛ دستور داده شده این سرانه محدود، قرار نیست مساوی بین همه تقسیم و توزیع شود؛ چرا که عدالت نیست، بنابراین بین مدارس روستامرکز و محروم، عشایری توزیع و البته بخشی نیز برای تجهیز وارد هنرستان‌ها می‌شود.

کد خبر 732674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.