تصویربرداری از برگه رای بدون آشکار بودن آرا بلامانع است

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: تصویربرداری رای دهندگان به صورت شخصی یا خانوادگی در صورت مخفی بودن آرای رأی دهندگان، بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سعید رستگاری دقایقی قبل در جمع خبرنگاران که به صورت زنده و مستقیم از شبکه یزد پخش شد به تشریح آخرین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور پرداخت و اظهار کرد: از مردم استان تقاضا دارم که با توجه به تشابه‌های نام و نام خانوادگی افراد در برخی حوزه‌های انتخابیه، در راستای جلوگیری از تضییع شدن حق نامزدهای انتخابات، در هنگام نوشتن آرا، کد انتخاباتی را خوانا همراه با اسامی بنویسند.

وی افزود: برخی افراد از نعمت سواد بهره‌مند نیستند، کم سواد یا ناتوان در نوشتن رأی خودشان هستند و حاضران در صندوق اجازه ندارند که همراهی داشته باشند؛ بنابراین این افراد همراه با افراد خانواده یا فردی مورد اعتماد را به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تأکید کرد: مسئولان شعب در سراسر نقاط استان یزد، نمایندگان فرماندار، اعضای شعبه و ناظران هیئت نظارت به هیچ وجه مجاز به نوشتن رأی برای افراد نیستند.

رستگاری با اشاره به بعضی سوالات در زمینه ثبت عکس توسط رأی دهندگان گفت: تصویربرداری رأی دهندگان به صورت شخصی یا خانوادگی، در صورت مخفی بودن آرای رأی دهندگان، بلامانع است.

کد خبر 732302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.