بهترین راه رفع مشکلات مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهترین راه رفع مشکلات و گلایه ها این است که در انتخابات مشارکت کرده و گزینه خوب و اصلح را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: انتخابات یک فرایند اجتماعی و یک مراسم سیاسی است که در هر کشوری سرنوشت مردم و مملکت را تعیین می‌کند و می‌تواند افقی به سمت آینده برای چهار سال یا سالیان بیشتری طراحی و پیش‌بینی کند.

وی افزود: هرچه که مردم در این مراسم سیاسی شرکت داشته باشند می‌توانند در تعیین سرنوشت خود در سطح محلی، ملی و بین‌المللی اثرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بهترین راه رفع مشکلات و گلایه‌ها این است که در انتخابات مشارکت کرده و گزینه خوب و اصلح را انتخاب کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: مشارکت مردم برای نمایندگان، سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور یک پشتوانه قوی خواهد بود و آنها می‌توانند با امید و حمایت این پشتوانه با تلاش بیشتری برنامه‌های مناسب را برای پیشرفت در همه زمینه‌های جامعه طراحی کرده و به مرحله اجرا برسانند.

وی ادامه داد: هرچه فرایند حضور مردم در یک مشارکت اجتماعی یا سیاسی بیش‌تر باشد، به طور قطع انتخاب بهتر، دقیق‌تر و مناسب‌تری صورت خواهد گرفت.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انتخابات اراده مردم برای حرکت رو به جلو و رفع موانع کشور است اظهار کرد: مسئولان و به ویژه منتخبان مردم در مجلس آینده باید امانتدار این اعتماد باشند و همه همت خود را برای خدمتگزاری و رفع مشکلات آنان به کار گیرند و برای حل مشکلات باید همت جهادی داشته باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: در این شرایط حساس منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با ثبات و اقتدار مسیر رشد و تعالی را سپری می‌کند، حضور پرشور مردم در انتخابات پیام روشنی به جهانیان خواهد بود که مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته و از اهداف و آرمان‌های نظام دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات، میدان عظیم امتحان و نشان دهنده اقتدار و عظمت ملی است گفت: مجلس آینده باید بتواند برای اقتصاد و تولید و مدیریت منابع مالی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اهمیت مجلس خبرگان صدها برابر بیشتر از مجلس است، زیرا سرنوشت کشور و مردم به دست مجلس خبرگان و مسئولیت این مجلس بسیار سنگین، حساس و مقدس است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت مسلمانان برای حمایت از مردم غزه خاطرنشان کرد: امید می‌رود مجامع بین‌المللی که دچار مرگ شده‌اند بیدار شوند و از نسل کشی و کشتن کودکان مظلوم غزه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: احسان به هر شکلی که باشد موجب تعالی روح انسان می‌شود، اما نیکوکاری در اسلام بعد مادی ندارد و معادل معامله مستقیم با خداوند است.

امام جمعه اراک افزود: در صورتی که قوانین حقوقی و اخلاقی اسلام نظیر خمس، صدقه، توجه به یتیمان و محرومان در جامعه اجرا شود، فقر ریشه کن می‌شود، به همین دلیل، مبارزه با فقر و تکاثر و از بین بردن فاصله طبقاتی، از برنامه‌های اصولی اسلام است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری تصریح کرد: هرکس به اندازه وسع خود باید فضای سبز را توسعه دهد تا در کاهش آلودگی‌ها مؤثر باشد.

وی افزود: واحدهای صنعتی استان باید برای خود نیروگاه خورشیدی تأسیس کنند زیرا هوای آلوده اراک، قابل تحمل نیست بنابراین برای رفع آلودگی هوای اراک باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسجد پایگاه عزت، شرف و تربیت جوانان ماست، بنابراین همه باید کمک دهند تا مساجد تراز انقلاب توسعه پیدا کند.

کد خبر 732300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.