اخذ رای روان و بدون تاخیر جریان دارد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با ابراز خرسندی از اینکه مردم به توصیه‌ها درباره موکول نکردن رأی دهی به ساعات پایانی اخذ رأی عمل می‌کنند، گفت: ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور میزبان و پذیرای مردم عزیز هستند و فرایند اخذ رأی به صورت روان و بدون تأخیر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی امروز_ جمعه یازدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: بسیار جای خوشحالی است که مردم به توصیه ستاد انتخابات برای موکول نکردن رأی دادن به ساعات پایانی عمل کرده و در ساعات قبل از ظهر به شعب مراجعه کردند. این نشان‌دهنده این است که توصیه‌های ستاد انتخابات از سوی مردم شریف ایران استماع شده و نقش رسانه‌های جمعی را می‌رساند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: آغاز زمان رأی‌گیری ساعت ۸ بود و طبق قانون ۱۰ ساعت ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از ساعت ۱۸ بنا به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اسلامی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته، ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعب سیار و در سراسر کشور در حال دریافت آرای مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز تاکنون ۲۶ اطلاعیه را از طریق کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صادر کردیم و اطلاعیه شماره ۱۹ ناظر بر این موضوع بود که هیچ‌گونه آثار و نماد تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه درب ورود و خروج و اطراف آن وجود داشته باشد. لذا همکارانم در شعب، هماهنگی لازم را صورت دادند و به امحای این آثار تبلیغاتی اقدام شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم ایران می‌توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی ۵ گانه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه) رأی خود را به صندوق بیندازند. صرفاً در موضوع شناسنامه‌های قدیمی که کدملی در آن ثبت نشده، دستورالعمل ابلاغی این است که یک مدرک هویتی دارای کد ملی، همراه داشته باشند.

وی افزود: هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند.

کد خبر 732246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.