نظارت قریب ۹۰۰ ناظر بر انتخابات در استان زنجان

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: در سال‌جاری قریب به ۹۰۰ ناظر بر دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حسین محمدی، ظهر امروز _ جمعه یازدهم اسفند_ با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت کشور مکلف شده خود بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشد و هیئت بازرسی انتخابات را تشکیل داده است، اظهار کرد: ملزم هستیم در شعب برگزاری انتخابات یک بازرس ثابت حضور داشته باشد و در هر حوزه انتخابیه یک بازرس ویژه حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ بازرس در فرایند انتخابات استان زنجان همکاری می‌کنند، افزود: انتخاب هیئت‌های اجرایی در روند ثبت‌نام و پیش ثبت‌نام نظارت می‌کنند و امروز نیز کار بازرسان، سربازرسان و هیئت‌های ویژه پررنگ‌تر است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان با بیان اینکه همه تخلفات به شعبات رسیدگی قضائی ارسال می‌شود، تصریح کرد: تاکنون تخلفات متعددی گزارش شده است.

محمدی ادامه داد: اصل نظارت بر انتخابات بر عهده هیئت نظارت است و بازرسی بر عملکرد مجریان انتخاباتی نظارت می‌کنند و تصمیم‌گیری نهایی توسط هیئت شورای نگهبان انجام می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه کاندیداها حق تبلیغ در شرکت‌های دولتی را ندارد، گفت: تخلفاتی در خصوص تبلیغ در شرکت‌های دولتی داشتیم و مستندسازی شده و گزارشانی نیز ارجاع داده شده است.

محمدی با بیان اینکه دستورالعملی مبنی بر پرداخت تسهیلات به هیچ‌یک از کاندیداهای انتخابات مجلس در استان زنجان انجام نشده است، اظهار کرد: اگر در دوره‌های قبل پرداخت شده به دلیل وجود اعتبار بوده و منع قانونی نداشته است، اگر در سال‌جاری نیز اعتباراتی وجود داشت تسهیلات پرداخت می‌شد اما این دوره عملاً هیچ پرداختی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال‌جاری هزینه‌ای که کاندیداها کرده‌اند کاهش پیدا کرده است، افزود: در سال‌جاری با توجه به حضور پررنگ صدا و سیما و رسانه‌ها در انتخابات، هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد افرادی که تذکر کتبی گرفته‌اند و مدیرانی که برکنار شده‌اند، بیشتر از این میزان هستند، تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار زنجان بر برکناری مدیران متخلف، تعداد برکناری مسئولان در استان زنجان در روزهای آتی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه در حال حاضر مجریان انتخاباتی بخش قالب معتقد به اصل بی‌طرفی هستند، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی وزارت کشور این است که باید به اصل بی‌طرفی توجه جدی شود، بنابراین اصل ستاد انتخابات استان زنجان بر این است که با متخلفان برخورد جدی شود.

کد خبر 732240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.