پیروز این میدان، ملت ایران است

رئیس جمهور گفت: پیروز این میدان، ملت ایران است و بازنده‌ای ندارد چون همه به تکلیف عمل کرده‌اند و این تکلیف، عبارت از حضور در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله رئیسی صبح امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در اولین ساعات فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در وزارت کشور رأی خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان پس از انداختن آرا خود به صندوق‌ها اظهار کرد: انتخابات، مولود انقلاب اسلامی است. رأی مردم تعیین‌کننده است و تمام بخش‌های کشور با رأی مردم رقم می‌خورد و این موضوع از افتخارات نظام اسلامی است.

وی افزود: از روز اولی که امام (ره) فرمودند که «میزان رأی ملت است» تا امروز، میزان رأی ملت بوده است و این انتخابات، جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است؛ همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزدهایی که دارند، آمده‌اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشورها این است که همه نامزدها و همه رای‌دهندگان بر اساس تکلیف عمل می‌کنند؛ یعنی وظیفه خود می‌دانند که نامزد بشوند و رأی بدهند.

رئیسی افزود: پیروز این میدان، ملت ایران است و بازنده‌ای ندارد چون همه به تکلیف عمل کرده‌اند و این تکلیف، عبارت از حضور در انتخابات است.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت هشت صبح امروز - یازدهم اسفند - در سراسر کشور آغاز شده است.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت شده‌اند.

بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 732105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.