امروز؛ دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال استان کرمان باز است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: جمعه یازدهم اسفند تمام دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال برای ارائه خدمات به شهروندان باز هستند.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با بیان اینکه جمعه یازدهم اسفند تمام دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال برای ارائه خدمات به شهروندان باز هستند. اظهار کرد: در انتخابات پیش رو، اطلاعات توسط دستگاه‌های احراز هویت به صورت برخط بهره‌برداری می‌شود و یکی از مدارک هویتی که در قانون می‌توان با آن رأی داد، شناسنامه است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با بیان اینکه در شناسنامه بخش مهر انتخابات وجود دارد اما در سال‌جاری درج مهر الزامی نیست، تصریح کرد: در صورت دسترسی نداشتن به شناسنامه می‌توان با سایر مدارک هویتی رأی داد.

وی ادامه داد: همکاران ما تا پنجشنبه دهم اسفند برای تحویل شناسنامه‌های تعویض شده به صاحبان آن اقدام کرده‌اند اما اگر فردی به هر دلیلی نتواند شناسنامه‌اش را تحویل بگیرد، می‌تواند روز جمعه مراجعه کند.

قاسمی افزود: دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال استان جمعه یازدهم اسفند تا ساعت پنج عصر باز است و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه در ماده ۱۱ قانون جدید انتخابات به جز شناسنامه می‌توان با سایر مدارک هویتی شامل کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت در انتخابات شرکت کرد، گفت: روز جمعه امکان تعویض شناسنامه مقدور نیست و فقط تحویل شناسنامه انجام می‌شود.

کد خبر 732055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.