تصویب الحاق ۲۸۶ هکتار زمین به شهر دیواندره برای طرح ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از تصویب الحاق ۲۸۶ هکتار زمین به محدوده دیواندره برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کردستان، جهانگیر الیاسی امروز _پنج‌شنبه، دهم اسفند_ در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان کردستان، اظهار کرد: دیواندره از جمله شهرهایی است که با توجه به جمعیت زیاد ثبت‌نام‌کننده در طرح نهضت ملی مسکن، مشکل تأمین زمین برای متقاضیان داشت.

وی افزود: با تصویب الحاق ۲۸۶ هکتار از اراضی شمالی شهر که بین گزینه‌های مختلف و پس از انجام مطالعه و کار کارشناسی بسیاری که در این خصوص انجام شد، می‌توان گفت که مشکل تأمین زمین در دیواندره مرتفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره اینکه قبلاً نیز ۵۰ هکتار به محدوده دیواندره الحاق شده است، خاطرنشان کرد: پس از تبادل نظر اعضا بیشتر طرح‌های ارائه شده از جمله طرح الحاق ۲۸۶ هکتار از اراضی شمالی شهر دیواندره به محدوده شهر مورد تصویب قرار گرفت.

الیاسی اضافه کرد: این مصوبه به منظور طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه‌ریزی استان ارجاع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه مباحث دیگری همچون تقاضا و استعلام امور خدماتی و یا تولیدی از ارگان‌های دولتی از جمله بسته‌بندی انواع بذر، احداث خانه کارگری، پرورش اسب، احداث بیمارستان، طرح‌های اشتغالزایی روستایی همچون احداث مرغداری گوشتی، پرورش ماهیان سردآبی، ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 731949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.