انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، مهدی اسکروچی امروز _پنجشنبه، دهم اسفند_ اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور وابسته به بنیاد ملی علم ایران با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌های نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی موجود منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه که در ۹ ماده و به مدت ۳ سال تنظیم شده است، به امضای علی محمد سلطانی رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز رسید.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز، در خصوص انعقاد این تفاهم نامه تصریح کرد: تمرکز بر پژوهش‌های مأموریت‌گرا و حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، دارای مأموریت ویژه، در راستای حل مسائل و مشکلات کشور و همچنین استفاده از فرصت‌های استانی و منطقه‌ای از اهمیت شایانی برخوردار است.

اسکروچی ادامه داد: از آن جا که حمایت از پژوهش‌های علمی و توسعه تعاملات و همکاری‌های پژوهشی از رویکردهای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است، این تفاهم‌نامه میان دانشگاه شیراز و صندوق منعقده شده است.

وی در خصوص محتوای این تفاهم‌نامه اضافه کرد: حمایت صندوق از پژوهشگران برجسته دانشگاه‌های دارای مأموریت ویژه پژوهشی، در قالب کرسی‌های پژوهشی، طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله‌ی دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد در راستای مأموریت‌های ویژه که شامل انرژی نو و امنیت انرژی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، امنیت غذایی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان، موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه بوده است.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز در ادامه به اهداف انعقاد این تفاهم نامه نیز پرداخت و اظهار کرد: ترغیب دانشگاه به بررسی و تعیین مأموریت‌های پژوهشی و پیگیری تصویب و ابلاغ آن، سوق‌دادن اعضای هیئت‌علمی برجسته دانشگاهی به سمت مأموریت‌های ویژه دانشگاه، اجرای طرح‌های تحقیقاتی پیش رو و در مرز دانش، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران دانشگاهی در زمینه کمک به حل مسائل و موضوعات اساسی جامعه از طریق پژوهش‌های متمرکز از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است.

اسکروچی افزود: بر اساس توافق صورت‌گرفته در این تفاهم نامه، دانشگاه متعهد می‌شود مطابق شیوه‌نامه‌ی اجرای برنامه‌های مشترک مأموریت‌گرا با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی صندوق در دو بازه زمانی مشخص در سال در اردیبهشت و آذر هر سال نسبت به معرفی محققان دانشگاهی مؤسسه پژوهشی و ارسال طرح پژوهشی اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین دانشگاه متعهد شده است، طرح‌های تفاهم‌نامه‌ای را به‌صورت مشوق برای اساتید، پژوهشگران پسادکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد لحاظ کند و طرح‌های برتر و منتخب دانشگاه را به صندوق ارسال کند.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز متعهد شده است طرح‌های معرفی‌شده از سوی دانشگاه را از طریق کارگروه تخصصی مطابق دستورالعمل‌های صندوق مورد بررسی شکلی و داوری عملی قرار دهد و در صورت تأیید نهایی، نسبت به عقد قرارداد و حمایت مالی در سطح بودجه مصوب اقدام کند.

کد خبر 731946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.