همه شعب اخذ رأی در کردستان به صورت آنلاین رأی‌گیری می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: همه شعب اخذ رأی در کردستان آنلاین بوده و هیچ شعبه‌ای به صورت آفلاین نیست، اگرچه که نقاط آفلاین هم وجود دارد، اما خللی ایجاد نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی امروز _پنجشنبه، دهم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: زمینه برای برگزاری انتخابات امن، سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری مردم در استان کردستان فراهم است.

وی افزود: در ستاد انتخابات استان کردستان تمهیدات خوبی برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و توسط کمیته‌های زیرمجموعه ستاد نیز امکانات و آمادگی خاصی ایجاد شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان ادامه داد: همه شعب اخذ رأی در استان کردستان آنلاین بوده و هیچ شعبه‌ای به صورت آفلاین نیست، اگرچه که نقاط آفلاین هم وجود دارد، اما خللی ایجاد نمی‌کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه تعرفه‌های رأی‌گیری در فرمانداری‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: صندوق‌های سیار رأی‌گیری نیز در استان لحاظ شده و شرایط برای رأی‌گیری در روستاهای کمتر از پنج خانوار هم اندیشیده شده است.

رقابت ۱۳۲ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در کردستان

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۲ نفر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس ۲۲ نفر در استان با یکدیگر رقابت می‌کنند و نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش ۴۱ درصدی کاندیداها بوده‌ایم.

رمضانی تصریح کرد: در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به تعبیه ۱۲۹۶ شعبه اخذ رأی در استان کردستان ادامه داد: از این تعداد ۵۸۹ شعبه شهری و ۷۰۷ شعبه روستایی و ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۲ شعبه نیز سیار هستند.

۲۵ هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در کردستان هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نفر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هستند، اضافه کرد: رأی‌گیری از ساعت هشت صبح روز جمعه یازدهم اسفند آغاز و تا ساعت شش بعدازظهر ادامه دارد، اگرچه که امکان تمدید این زمان از سوی ستاد انتخابات کشور نیز وجود دارد.

رمضانی تصریح کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند که با مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانند اقدام به رأی دادن کنند.

رمضانی تاکید کرد: مشارکت گسترده در انتخابات مجلس قوی را به دنبال دارد که از اهالی رسانه نیز درخواست داریم مردم را نسبت به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.

کد خبر 731929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.