بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کرمان واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مجموع واجدان شرایط رأی استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر هستند که ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر آن‌ها رای اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحمان جلالی امروز _پنج‌شنبه، دهم اسفند_ در جلسه ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مرکزی انتخابات با چهار میز مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، اظهار کرد: در راستای برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان، تمام زیرساخت‌ها، حمایت‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در ستادهای انتخاباتی استان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها، مشارکت در انتخابات رشد صعودی داشته است، افزود: مسئول برقراری امنیت در انتخابات فراجا است و با تمام برهم‌زنندگان و مخلان برگزاری انتخابات برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: از مجموع ۶۴۵ ثبت‌نام شده قطعی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان، ۴۰۱ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و ۱۶۵ نفر هم انصراف داده‌اند.

وی مجموع واجدان شرایط رأی استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه تمام متولدان ماقبل ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۴ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر در استان رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان همچنین با اشاره به برپایی ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رأی در استان، گفت: یک صندوق مربوط به اقلیت‌های مذهبی است و از آن تعداد یک هزار و ۴۷۷ شعبه ثابت و ۹۶۰ صندوق سیار هستند.

جلالی با بیان اینکه در سطح استان کرمان ۶۴ هیئت اجرایی داریم و تعداد عوامل برگزاری فرآیند انتخابات در استان کرمان بالغ بر ۵۶ هزار نفر هستند، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های احراز هویت برای فرآیند اخذ رأی آماده شده‌اند و واجدان شرایط می‌توانند با در دست داشتن یک کارت شناسایی اعم از شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و یا گواهینامه رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان کاندیداها برای حضور در شعبه‌های اخذ رأی از قبل ثبت‌نام کرده و کارت ورود برای آن‌ها صادر شده است، اما در هیچ بک از فرآیندهای اجرایی انتخابات حق دخالت ندارند و تا پایان شمارش آرا می‌توانند در شعبه حضور داشته باشند.

کد خبر 731918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.