گرفتار شدن ۱۳۵۰ در محورهای برف‌گیر اصفهان / بارش برف و باران و یخبندان تا فردا ادامه دارد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از امدادرسانی به ۱۳۵۰ دستگاه خودروی گرفتار در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی مولوی اظهار کرد: از هفتم اسفند تا به امروز، شاهد برودت هوا، بارش برف و بروز یخبندان در بیشتر محورهای استان بودیم که این شرایط جوی مشکلاتی را برای رانندگان در راه‌های برون‌شهری استان به وجود آورد و بیشتر خودروهایی که بدون تجهیزات زمستانی بودند در این محورها گرفتار برف و یخبندان شدند.

وی با اشاره به آماده‌باش صددرصدی مأموران پلیس راه استان در روزهای اخیر افزود: مأموران این پلیس از هفتم اسفند تا امروز به ۱۳۵۰ دستگاه خودروی گرفتار در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان امدادرسانی کردند که بیشتر این امدادرسانی‌ها در گردنه ملأاحمد شهرستان نائین، گردنه نیه در شهرستان نطنز، گردنه ظفرقند در محور اردستان به نائین و گردنه داس در محور مورچه خورت انجام شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این مدت ۸۷۱ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داد که بیشتر این تصادفات خسارتی بودند و علت اصلی آن هم نداشتن توجه به جلو، نداشتن سرعت مطمئنه و رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی بود.

سرهنگ مولوی با بیان اینکه طبق اعلام اداره کل هواشناسی بارش برف و باران و یخبندان را تا بعدازظهر فردا کماکان در آسمان استان شاهد خواهیم بود، گفت: رانندگان از ترددهای غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند و در صورت ضرورت، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته و حین رانندگی رعایت قوانین و مقررات، سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودروی جلویی را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 731907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.