ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان آغاز به کار کرد

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان دقایقی پیش و در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دور مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان امروز _پنجشنبه دهم اسفند_ در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دور مجلس خبرگان رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.

سیامک ره‌پیک، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان روز پنجشنبه در نشست مجازی آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: این ستاد امروز و یک روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه‌اندازی شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان و معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان اظهار داشت: امروز فرصتی فراهم است تا برخی از مسائل در آستانه برگزاری انتخابات در این ستاد مطرح و در صورت نیاز تصمیم‌گیری شود.

ره پیک یادآور شد: برخی مسائل درباره شرایط تغییرات آب‌وهوایی در روز برگزاری انتخابات مطرح می‌شود که تدابیر لازم در این رابطه در نظر گرفته شده است تا فردا، جمعه آماده برگزاری انتخابات پرشور باشیم.

استفاده از سامانه مردم ناظر در انتخابات

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان هم در این نشست اظهار امیدواری کرد که حاصل همه تلاش‌های خداپسندانه روز جمعه با برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی با چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، محقق شود و این مشارکت به کام همه شیرین شود.

وی افزود: در این دوره تلاش بر این است از طریق سامانه‌های مختلفی که طراحی شده، امور انتخابات برای دست‌اندرکاران و مردم تسهیل شود. تجارب خوبی هم در این دوره داشتیم که یکی از این موارد سامانه داوطلب بود، همچنین بسیاری از ارتباطات ما با داوطلبان از طریق این سامانه انجام و تسهیل شد.

سخنگوی شورای نگهبان به تجربیات دیگری در ادوار گذشته گریزی زد و خبر داد: در این دوره از سامانه مردم ناظر بهره‌مند می‌شویم. بارها گفتیم این افتخار را داریم که با یک شبکه حدود ۳۰۰ هزار نفری در کشور در حال کار کردن هستیم که هیچ‌کدام رابطه استخدامی با شورای نگهبان ندارند و با آموزش‌هایی که می‌بینند در امر انتخابات نظارت می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: در انتخابات پیش رو از ۲۳۰ هزار ناظر مردمی استفاده می‌کنیم و از طریق سامانه مردم ناظر در عمل تمام مردم ایران می‌توانند ناظر باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 731890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.