جاده‌های کدام استان‌ها در محاصره برف است؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اظهار کرد: هم‌اکنون در بیشتر جاده‌های کشور شاهد بارش برف و باران هستیم و لازم است که هم‌وطنان از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

وی افزود: در برخی از محورهای استان‌های البرز، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اصفهان، قزوین، لرستان، مازندران، کرمان، کرمانشاه و گلستان بارش برف و باران اعلام شده است، در استان‌های قم و مرکزی به علت بارش برف، یخ‌زدگی و نداشتن ایمنی محورهای اراک-سلفچگان، دلیجان-سلفچگان، همچنین محور کاشان-اصفهان و محور اردستان-گردنه ملااحمد مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور به ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر با قوت در حال اجراست، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قرار دهند. همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برف‌گیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، مأموران پلیس راه از ادامه مسیر خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: لازم است که رانندگان حتماً یک‌بار با نحوه نصب و استفاده از زنجیر چرخ آشنایی داشته باشند. اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و برف پاک‌کن‌ها، همچنین پر کردن باک خودرو در مبدا از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس بگیرند و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 731837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.