از بروز یک فاجعه در یک کارگاه صافکاری جلوگیری شد/ فرد گرفتار در کوه و برف نجات یافت

آتش‌نشانان و نیروهای امدادونجات با اقدام سریع و حرفه‌ای از بروز یک فاجعه گسترده در حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه صافکاری خودرو جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، ابراهیم بابایی اظهار کرد: شب گذشته در یک کارگاه صافکاری خودرو واقع در بلوار شهید عباس‌پور حادثه آتش‌سوزی رخ داد که همکاران ما بلافاصله پس از اطلاع از آن، دو تیم امدادونجات و اطفای حریق را از ایستگاه‌های شماره یک و شش به محل حادثه اعزام کردند.

وی افزود: آتش‌نشانان با اقدام سریع این آتش‌سوزی را مهار و از سرایت شعله‌های آتش به دیگر بخش‌های کارگاه که در آن خودروهای متعدد، سیلندرهای اکسیژن و حلال‌های آتش‌زا وجود داشت، جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به میزان بالای خطر در این‌گونه اماکن و احتمال انفجارهای سهمگین با کوچک‌ترین شعله باقی‌مانده، از پاک‌سازی و ایمن‌سازی محیط حادثه پس از مرحله اطفای حریق خبر داد.

نجات یک فرد گرفتار در برف و بورانِ کوه

وی در ادامه از نجات یک شهروند گرفتار در برف و بوران کوه‌های سرآسیاب خبر داد و گفت: نجات‌گران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان پس از اطلاع از گرفتاری یک فرد در کوه که به سامانه ١٢۵ اطلاع داده شده بود، با یک دستگاه خودرو با هدف جست‌وجو و نجات وی به محل حادثه واقع در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) از سمت محله سرآسیاب اعزام شدند.

بابایی افزود: نجات‌گران با صعود در مسیرهای سخت این کوه‌ها فرد گرفتارشده در برف و بوران را پس از دو ساعت جست‌وجو در حالی پیدا کردند که دچار سرمازدگی و آسیب شدید شده بود.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان فرد نجات‌یافته را به شیوه تخصصی با حمل بسکت به پایین کوه انتقال دادند و با توجه به بهبود نسبی فرد حادثه‌دیده، او را به خانواده‌اش تحویل دادند.

کد خبر 731794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.