کلاهبرداری اینترنتی با شگرد استخدام و کاریابی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با شگرد استخدام و کاریابی در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان اصفهانی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق انتشار آگهی دروغین، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شکات در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های آگهی‌محور، با یک آگهی تحت عنوان استخدام در منزل برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی مبلغ ۳۵۰ تا ۹۹۰ هزار ریال وجه به عنوان انجام کارهای اداری استخدام و غیره از شهروندان درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضیان استخدام نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این راستا کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت پرونده، موضوع را به سرعت بررسی و با اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

مرتضوی گفت: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است، این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان نباید فریب این آگهی‌ها را بخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 731781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.