آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، رقابتی و در امنیت کامل هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تدابیر حداکثری برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، رقابتی و در امنیت کامل در آذربایجان‌غربی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مشارکت قوی مردم در انتخابات اظهار کرد: حضور حداکثری مردم یکی از عوامل مهم انتخابات بوده و وحدت ملی، اقتدار، امنیت، توسعه و پیشرفت را برای کشور و استان به ارمغان خواهد آورد.

وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از دوقطبی سازی فضای انتخابات در آذربایجان‌غربی افزود: با جریانات واگرا که فضای انتخابات را آلوده کرده و به وحدت و انسجام استان آسیب وارد سازند، برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به آماده‌سازی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در استان نیز اشاره کرده و گفت: دو هزار و ۶۱۰ بازرس به روند برگزاری انتخابات در آذربایجان‌غربی نظارت خواهند کرد تا با برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند، از آرای مردم صیانت شود.

معتمدیان در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله‌های آموزش، ترویج و پژوهش در حوزه‌های قرآنی، افزود: دستگاه‌های مختلف استان با آماده‌سازی زیرساخت‌ها، از تشکل‌های مردمی قرآنی و فعالیت‌های این حوزه، حمایت کنند.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیز اشاره کرده و اظهار داشت: از برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه قرآنی با تمام توان حمایت می‌کنیم و پیگیر تأمین اعتبارات مورد نیاز برای برنامه‌های اجرایی قرآنی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه، افزود: علیرغم تلاش‌های دولت برای هدایت آب سدها و رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه، متأسفانه برداشت‌های غیرمجاز در طول مسیر ادامه داشته و نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه برای مدیریت منابع آبی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مراحل پایانی و اتمام فاز سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، بیان داشت: در مرحله نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، نیازمند مردمی سازی و همراهی مردم با پروژه‌های احیای دریاچه و تغییر الگوی کشت هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرده و افزود: در کنار اهتمام جدی دستگاه‌های متولی، همراهی تشکل‌های مردمی برای فرهنگ‌سازی در حوزه صیانت از محیط‌زیست و حذف زباله از چهره اماکن طبیعی، ضروری می‌باشد.

کد خبر 731743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.