خسروپناه: فرصت توسعه صنایع خلاق در کشور ایجاد شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر فرصت حمایت به منظور توسعه مناسب صنایع خلاق همراه با نوآوری در کشور شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز - چهارشنبه نهم اسفند- در آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ع) در دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع) در سخنانی اظهار کرد: صنایع خلاق از قدیم در ایران اسلامی با صنایع دستی و برخی از هنرهای سنتی تجلّی داشته و این هنرها به عنوان هنر خانواده‌بنیان از پیوند وثیقی با خانواده برخوردار است.

وی افزود: بیشتر صنایع دستی با همت زنان ایرانی ساخته می‌شود و بانوان در کنار تربیت فرزند و خانه داری، به تولید و خلق صنایع دستی می پردازند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر فرصت حمایت به منظور توسعه مناسب صنایع خلاق همراه با نوآوری در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: کاری که مجموعه آستان امام رضا (ع) با برگزاری این جشنواره انجام داده است، می‌تواند حمایت معرفتی و معنوی برای هنرمندان باشد و همچنین اینکه معارف امام رضا (ع) در صنایع خلاقی که تولید می‌شود، نقش پیدا کند.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه پیشنهاد داد که دستگاه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی به منظور حمایت از هنرمندان، صنایع خلاق را برای ارائه هدایا خریداری کنند.

در این مراسم و در بخش آثار برگزیده دانش آموزی این جشنواره، «زهرا خانوردی موسی آبادی و «علی محمدی» به عنوان منتخب معرفی شدند و جایزه سکه طلا، تندیس و لوح تقدیر را دریافت کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 731716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.