دستگاه‌های مرتبط اخبار لحظه‌ای انتخابات را به دادستانی اعلام کنند

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تامین امنیت و سلامت انتخابات، گفت: دستگاه‌های مرتبط باید اخبار و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و با قید فوریت به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند تا اقدام لازم و مقتضی هم در راستای پیشگیری و هم رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شعب ویژه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در هفتمین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، با قدردانی از همه مجریان، ناظرین، شرکت کنندگان و انتخاب شوندگان در انتخابات در راستای عمل به چهار محور مورد نظر مقام معظم رهبری شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات، اظهار کرد: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق برگزاری انتخابات سالم و حداکثری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام، تلاش می‌کنند.

وی افزود: هر اقدامی که موجب اختلال در فرایند برگزاری انتخابات و اخذ رأی شود، پیش‌بینی و تمهیدات لازم توسط مجریان و ناظرین برای آن اندیشیده و اتخاذ شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: همه تدابیر برای اخذ آرای اقشار مختلف مردم فراهم شده است و در این راستا صندوق‌های ثابت و سیار مستقر خواهد شد تا همه مردم استان بتوانند در این مشارکت سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

دهقانی با بیان اینکه تأمین امنیت و سلامت انتخابات، از موارد مورد تاکید در این ستاد بوده و هست، گفت: دستگاه‌های مرتبط باید اخبار و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و با قید فوریت به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند تا اقدام لازم و مقتضی هم در راستای پیشگیری و هم رسیدگی به جرایم انتخاباتی در شعب ویژه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون انتخابات و برای تقویت هیأت‌های اجرایی از مدیران قضائی و قضات از ابتدای امر انتخابات به عنوان عضو حقوقدان به هیئت‌های اجرایی معرفی که در کنار سایر اعضا مشغول انجام وظیفه هستند و با توجه به تأکیدات رئیس محترم قوه قضائیه، قضات کشیک و شعب رسیدگی کننده به تخلفات و جرایم انتخاباتی تعیین و تا پایان فرایند انتخابات به صورت مستمر و مداوم مستقر خواهند بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: رؤسای و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و قضات مستقر در شعب کشیک نیز باید با دقت و سرعت به گزارش‌های رسیده در امر انتخابات رسیدگی و ضمن فراهم کردن زمینه پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سرعت و دقت و به صورت قاطع به آن رسیدگی کنند.

دهقانی گفت: در همین راستا به معاونین قضائی استان مأموریت داده شد تا ضمن نظارت مستمر بر حوزه‌های قضائی تعیین شده، ۲۴ ساعت قبل از انتخابات نیز در آن حوزه‌ها حضور یافته و در راستای اقدامات پیشگیرانه و رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی، اقدامات لازم را صورت دهند و حمایت‌های قضائی و همراهی و همکاری رؤسای دادگستری و دادستان‌ها و معاونین قضائی در سراسر استان برای تحقق سلامت و امنیت انتخابات معمول شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی تلاش همه دستگاه‌ها نظام و مسئولین و نیز دستگاه قضائی کشور در راستای فراخور تکالیفی که به عهده دارند، ایجاد زمینه برای انتخاباتی امن، سالم و با مشارکت حداکثری است و امیدواریم با نظارت، تلاش، دقت و رصد لحظه‌ای گوشه گوشه استان از وقوع هرگونه اتفاقی که به امنیت انتخابات خدشه وارد کند، جلوگیری شود و با تعامل و تعاون همه دستگاه‌های استان شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در یازدهم اسفندماه باشیم.

کد خبر 731707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.