۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ایلام انجام شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار در استان سرمایه گذاری خارجی در مناطق ملکشاهی، دهلران و شباب انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید رشنوادی امروز - چهارشنبه نهم اسفندماه- در بازدید خبرنگاران استان در قالب تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت، از پروژه در حال ساخت آلیاژ سیلیکون منگنز در شهرستان ملکشاهی، اظهار کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی استان متعلق به پروژه دهلران با ۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران روسی در حوزه نفت است.

وی افزود: یک شرکت در بخش شباب چرداول نیز با سرمایه گذاری ۱۱.۴ میلیون دلار در تولید نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا در استان سرمایه‌گذاری کرده و برای سال آینده نیز رایزنی با تعدادی سرمایه گذار و شرکت خارجی جدید در حال پیگیری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام یادآور شد: ساخت آلیاژ سیلیکون منگنز در شهرستان ملکشاهی نیز توسط سرمایه گذاران چینی با موافقت سرمایه اولیه ۶.۲ میلیون دلار در حال ساخت است و تاکنون مجوز ۵.۴ میلیون دلار آن را از وزارت اقتصادی و دارایی اخذ شده است.

رشنوادی تاکید کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی در استان ایلام مایه برکت و اشتغالزایی و تولید و بیانگر ظرفیت بالای استان برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: در گذشته سرمایه گذاران به واسطه موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی اقلیمی ملکشاهی کمتر راغب به سرمایه گذاری در این منطقه بوده‌اند اما با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مکرر و جدی استاندار ایلام، این سرمایه گذاران در شهرستان ملکشاهی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام اضافه کرد: این شرکت سرمایه گذار تمام نیروها و ادوات و تجهیزات جهت ساخت و ساز را از مردم بومی خود منطقه ملکشاهی به کارگیری کرده است و در فاز اول برای ۶۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

رشنوادی تاکید کرد: با توجه به حضور این شرکت چینی در ایلام، سرمایه گذاران و شرکت‌هایی دیگری از کشور چین اعلام آمادگی و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف ایلام از جمله معادن سنگ اعلام کرده‌اند.

وی افزود: این پروژه با توجه به موانع قانونی برای صدور مجوز از چهار ماه پیش آغاز شده و فاز اول آن طبق برنامه ریزی‌های زمان‌بندی شده تا خردادماه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه حضور و فعالیت این شرکت چینی با حمایت استاندار و پیگیری‌های اصلی اداری از سوی اداره کل اقتصادی و دارایی بوده است، یادآور شد: در صورتی که فاز اول با موفقیت و تحقق اهداف پیش برود و دیگر ادارات مرتبط در صدور مجوزها همکاری کنند، فاز دوم آن نیز با اشتغازایی ۲۰۰ نفر انجام خواهد شد.

رشنوادی افزود: باتوجه به حضور همزمان سه شرکت سرمایه گذار خارجی در ایلام، این استان در ترازها و نمودار کشوری با استناد به مدارک متقن رتبه برتر در جذب شرکت‌های خارجی را به خود اختصاص داده و به همین علت شرکت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام توسط وزارت اقتصادی و دارایی پایلوت سرمایه‌گذاری‌های خارجی تعیین شده است.

وی توضیح داد: به اذعان سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصادی و دارایی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشور در استان ایلام رخ داده است و این استان به عمده سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در کشور ایران معرفی می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 731698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.