حمایت خاصی از ورزش کارگری استان مرکزی صورت می‌گیرد

رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری با اشاره نگاه تحولی به ورزش گفت: قرار است در این دوره یک حمایت خاص از ورزش کارگری صورت گیرد و در حال تدوین یک ظرفیت حقوقی هستیم تا این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مجمع انتخاباتی رئیس هیئت ورزش کارگری استان مرکزی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ با حضور رئیس فدراسیون ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضا برگزار شد.

جواد رمضی رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری در این مجمع اظهار کرد: بدون شک ورزش کارگری یکی از ارکان بسیار مهم است و در ورزش کشور و نشاط و شادابی تأثیر و اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: بار اصلی حمایت از ورزش کارگری بر دوش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است، همدلی در این جامعه ورزش نیز اهمیت بالایی دارد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری با اشاره نگاه تحولی به ورزش تصریح کرد: قرار است در این دوره یک حمایت خاص از ورزش کارگری صورت گیرد، مجموعه‌های ورزشی با تاکید به در اختیار قرار گرفتن هیئت‌های کارگری یک موضوع جدی است، در حال تدوین یک ظرفیت حقوقی هستیم که این اتفاق صورت گیرد.

رمضی ادامه داد: حذف یکی از بندهای قانونی آسیب جدی به ورزش کارگری زده است و در حال جایگزینی یک بند در حد ظرفیت حذف شده هستیم.

وی تاکید کرد: امسال یک اقدام خوب صورت گرفته بطوری که یک درصد از هزینه‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ و ورزش به عنوان مالیات پرداخت شده محاسبه شود.

رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم ایران قوی است؛ بنابراین ورزش قوی نیز اهمیت بالایی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رمضی اضافه کرد: نگاه ویژه به ورزش همگانی نیز باید در دستور کار باشد چراکه ظرفیت‌های بالایی در آن نهفته است، فعال‌سازی هیئت‌های شهرستانی در استان مرکزی به خوبی پیشرفته و نیاز است که اینها قانونمند و نظام مند باشند.

وی تاکید کرد: در سال آینده برنامه‌های مختلفی را برای برگزاری لیگ برتر مدنظر داریم، سعی داریم لیگ‌هایی را با توجه به توان و ظرفیت ورزش کارگری بین شرکت‌ها و کارخانجات برگزار کنیم تا ورزش کارگری رونق پیدا کند.

اشتغال بیش از ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی در بخش کارگری

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: بیش از ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی در بخش کارگری مشغول به کار هستند به همین دلیل استان مرکزی جز استان‌های کارگری محسوب می‌شود و در همین راستا پنج مجموعه فرهنگی ورزشی در سطح استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سعی شده است با کمترین قیمت خدمات به جامعه مخاطب ارائه شود، افزود: استخر شهرستان خمین که حدود ۹ سال بلاتکلیف رها شده بود، مشکل تأمین اعتبار آن حل شد و هشت میلیارد ۸۰۰ تسهیلات با عاملیت بانک ملی برای آن دریافت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مشکلات کاربری این استخر رفع و در سفر ریاست جمهور ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و هم اینک با پیشرفت ۹۰ درصدی روبروست و امید می‌رود تا دو ماه آینده این استخر به بهره برداری برسد.

امیدی اظهار کرد: مجمع بالاترین رکن تصمیم گیری در هر نوع تشکل است که نشان از اهمیت بالای آن دارد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در شاخص‌های ترکیبی اشتغال رتبه دوم را در سال گذشته کسب کرده است که شنبه درصد مشارکت مردم در انتخابات نیز ارزیابی خواهد شد که امید می‌رود استان رتبه بالایی را کسب کند.

ورزش کارگری استان ورزشی سرآمد است

مسعود پیرایش، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم با اشاره به اینکه امیدوارم که این مجامع به ورزش و توسعه ورزش استان کمک کند گفت: از زمان حضور بنده تاکنون حدود ۲۶ مجمع در استان مرکزی برگزار شده است که انتظار می‌رود این مجامع نتایج مثبت برای توسعه را به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: ورزش کارگری استان ورزشی سرآمد است که ظرفیت‌های بالایی داشته و همواره حرفی برای گفتن دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بر ارتقای سطح ورزش همگانی در بین کارگران استان تاکید کرد.

مجید اسدی، کاندیدا این مجمع هم در این نشست در خصوص برنامه‌های چهار ساله پیشنهادی هیئت ورزش کارگری استان مرکزی گفت: تقویت هیئت‌های شهرستانی، تعامل با شرکت‌ها و ایجاد تفاهم نامه، تعامل و تفاهم نامه با هیئت‌های استانی، عضو کردن شرکت‌ها در انجمن‌های ورزشی، تشکیل کمیته ورزشی در کارخانجات و شرکت‌ها و تشکیل شورای سیاست گذاری ورزش کارگری با حضور مدیران صنایع استان از جمله این برنامه‌ها در حوزه گسترش است.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز تشکیل کمیته آموزش، برگزاری سمینارهای ورزشی، برگزاری کلاس‌های طرح ارتقا و داوری و مربیگری، دعوت از نخبگان ورزشی در سمینارهای ورزشی و اماکن ورزش کارگری نیز مورد توجه است.

کاندیدای این مجمع تاکید کرد: کمک به تشکیل هیئت‌های ورزش کارگری شهرستانی، ساماندهی و تقسیم عادلانه بودجه و امکانات در شهرستان‌ها، معرفی هیئت‌ها و انجمن‌های برتر کارگری در پایان هر سال، ترغیب شهرستان‌ها به برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی و تعامل بین هیئت‌های کارگری با ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها از جمله برنامه پیشنهادی است.

اسدی با اشاره به اینکه در حوزه مالی نیز برنامه‌هایی مدنظر است گفت: جذب منابع مالی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، مشخص کردن ورودیه برای برگزاری مسابقات؛ پیگیری در خصوص دریافت شناسنامه ملی و استقلال حساب بانکی به نام هیئت کارگری و تلاش و شرکت در مزایده‌های سالن‌های ورزشی برای کسب درآمد برای هیئت ورزش کارگری نیز در این حوزه مدنظر است.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقات در سطح شهرستان و استان، برگزاری جشنواره‌ها و المپیاد ورزشی کارگری؛ برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف، ترویج ورزش همگانی و گسترش آن در جامعه کارگری، مصاحبه با اسپانسرها در اماکن ورزشی، ایجاد پل‌های ارتباطی مابین ورزشکاران و هیئت، بهره گیری از فضای آموزش به منظور تشویق کارگران برای شرکت در مسابقات ورزشی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این برنامه پیشنهادی چهار ساله مدنظر قرار دارد.

در این مجمع، مجید اسدی با کسب ۲۲ رأی به مدت چهار سال به سمت رئیس هیئت ورزش کارگری استان مرکزی انتخاب شد.

همچنین مهدیه معصومی به عنوان نایب رئیس، عبدالرضا عزیزی عضو هیئت رئیسه، محمد رجائیان عضو هیئت رئیسه، مجید افشار عضو هیئت رئیسه، دادگر احمدی معین خزانه دار هیئت، حسین سمیعی دبیر هیئت و سعید عبادی با عنوان بازرس هیئت معرفی شدند.

کد خبر 731665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.