طرح نهال‎کاری، سرمایه‌گذاری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: طرح نهال‎‌کاری سرمایه‌گذاری است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان، اظهار کرد: تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در سراسر کره زمین، سبب شده است تا کشور دچار کاهش منابع آب‌های زیر زمینی و ایجاد بحران آب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان سمنان استانی کویری است، کاشت نهال می‌تواند در کاهش فرسایش زمین همچنین نفوذ و ذخیره روان آب‌های فصلی مؤثر باشد، از این‌رو باید توسعه فضای سبز به عنوان یک ضرورت در دستور کار ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه طرح نهال‌کاری یک سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: عملیات کاشت نهال و درخت درحفظ سلامت مردم، زیبایی و حفظ سیما و منظر شهر، کاهش قابل توجه آلایندگی‌های زیست محیطی تأثیرگذار خواهد بود.

حمیدی تصریح کرد: از دستگاه‌های مسئول خواستاریم تا با شناسایی نهال‌هایی مناسب با اقلیم و مصرف آب کم و تأمین آن برای کشت برای مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه فضای سبز با برگزاری پویش حل نمی‌شود و با توجه به تاکید و دستور رهبر معظم انقلاب، اجرای این طرح، تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: نیاز است مسئولان دستگاه‌های ذیربط، زیرساخت‌های لازم را در راستای توسعه فضای سبز فراهم کنند و در این خصوص از ظرفیت مردمی نیز بهره‌گیری شود.

حمیدی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح در استان سمنان با مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انتظار می‌رود هدف کاشت ۳ میلیون اصله نهال سهم استان سمنان در این طرح محقق شود.

وی افزود: بدون شک بیشتر از غرس کردن نهال، نگهداری و حفظ درختان حائز اهمیت است، از این رو افزایش پوشش گیاهی و نگهداشت آن نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی است که امیدواریم بتوانیم با کاشتن نهال و درخت به ویژه در هفته درختکاری در حفظ منابع طبیعی بیش از گذشته کوشا باشیم.

کد خبر 731664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.