جایگزینی گاردریل‌ها با سرعت بیشتری انجام شود / رضایتمندی عمومی هدف اقدامات انجام شده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده، اما باید این موضوع با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: نکات ترافیکی باید لحاظ شود تا رضایتمندی عمومی که در نهایت امر هدف است حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جلسه بررسی وضعیت تصادفات استان اصفهان اظهار کرد: گزارش‌های خوبی در این جلسه ارائه شد و رویکرد دولت این بوده است که به منظور کاهش تصادفات و مدیریت اتفاقات ناگوار در جاده‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود، همچنین به منظور شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز جلساتی در حوزه کشوری برگزار و سهم هر استان در این خصوص مشخص شده است.

وی افزود: استان اصفهان به لحاظ نکات و ویژگی‌های خاصی که دارد، می‌طلبد که متناسب با شرایط ویژه به آن توجه شود، به رغم تمام اقدامات، افزایش خودروها و ترددها در جاده‌ها، شاهد افزایش تصادفات هستیم و لازم است که در این ایام پایان سال به خصوص اینکه قرین با مسافرت‌ها است، کار ویژه‌ای با حضور فیزیکی و کنترل و نظارت و مراقبت بیشتر در جاده‌ها شرایطی ایجاد شود تا نسبت به کاهش تصادفات اتفاقات مبارکی بیفتد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ناایمن بودن بعضی راه‌های استان، نکته صحیحی است که باید مد نظر قرار گیرد و باید پیگیری‌ها ادامه یابد و ظرفیت‌های مرتبط به کمک وزارت راه بیایند، ایمن‌سازی دو محور جنوبی و شمالی استان نیازمند مشارکت است‌.

مرتضوی ادامه داد: نکات ترافیکی باید لحاظ شود تا رضایتمندی عمومی که در نهایت امر هدف ما است حاصل شود، ساماندهی موتورسواران نیز می‌طلبد که در بخش‌ها و جنبه‌های مختلف این موضوع طرح مشخصی ارائه شود و نیاز است که در این خصوص بسته‌ای تهیه و تصمیماتی گرفته شود.

وی گفت: حدود ۷۶ درصد مشکلات و تصادفات مختص عابران پیاده و موتورسواران و نیازمند انرژی ویژه‌ای است، نیاز است که در خصوص رفع نقاط کور نیز همکاری‌های ویژه‌ای صورت گیرد و شاهد به حداقل رسیدن این نقاط باشیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و فعالیت‌های آموزشی نیز اقدامات مناسبی انجام شده و مهم است که دانش‌آموزان را به منظور رعایت اصول ایمنی و کیفی‌سازی رانندگی در کشور آموزش دهیم، در حوزه راه‌های روستایی نیز نیازمند فرهنگ‌سازی و توجهی ویژه هستیم، جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده، اما باید این موضوع با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 731651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.