آیا روغن آرگان برای ریزش مو مفید است؟

به‌طور طبیعی در هرروز مقداری از موهای انسان می‌ریزد و موهای جدید به‌صورت جایگزین آن‌ها می‌شود. بااین‌حال، همیشه این‌طور نیست! گاهی اوقات سرعت ریزش موها سریع‌تر از زمانی است که موهای جدید می‌توانند جایگزین شوند و ممکن است در درازمدت باعث ایجاد طاسی شود.

از دست دادن بیش از ۱۰۰ تار مو در طول روز، می‌تواند زنگ خطری جدی برای شما باشد. بسیاری از افراد برای حل این مشکل از روغن آرگان استفاده می‌کنند؛ اما آیا واقعاً روغن آرگان برای ریزش مو مفید است؟ بله!

روغن آرگان حاوی ترکیباتی به نام فنل است که همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و لایه‌برداری پوست سر و تولید مجدد سلول‌ها روی پوست سر را تقویت می‌کند. ویتامین‌های موجود در این روغن باعث سلامت بیشتر پوست سر می‌شود که به نوبه خود نه‌تنها رشد مو را تقویت می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا موهای جدید ضخیم‌تر و سالم‌تر شوند.

طرز استفاده از روغن آرگان برای ریزش مو چگونه است؟ بهترین روغن آرگان برای ریزش مو کدام است؟ قیمت روغن آرگان چقدر است؟ خواص روغن آرگان برای ریزش مو چیست و چگونه به جلوگیری از آن کمک می‌کند؟ تمام این موارد را در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد و پاسخ تمام این سؤالات را به شما خواهیم داد.

روغن آرگان چیست؟

آیا روغن آرگان برای ریزش مو مفید است؟

روغن آرگان که به طلای مایع معروف است، از هسته تازه میوه درخت آرگان در مراکش تهیه می‌شود. روغن آرگان خالص قرن‌ها است که برای پخت‌وپز و به‌عنوان یک درمان خانگی برای مسائل سلامتی و زیبایی ازجمله ریزش مو استفاده می‌شود. امروزه روغن آرگان را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو می‌توان یافت.

روغن آرگان باعث ریزش مو می‌شود؟

خیر! روغن آرگان نه‌تنها باعث ریزش مو نمی‌شود، بلکه به کاهش ریزش مو و رشد مجدد موها کمک می‌کند. شاید بپرسید روغن آرگان چطور به کاهش ریزش مو کمک می‌کند؟

روغن آرگان حاوی چندین اسید چرب ضروری ازجمله اولئیک، لینولئیک و پالمتیک است. این اسیدهای چرب به رشد مو کمک کرده زیرا مو و پوست سر را تغذیه می‌کنند. همچنین گردش خون را در فولیکول‌های مو تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

خواص روغن آرگان برای ریزش مو

غلظت بالای اسیدهای چرب ضروری در روغن آرگان، سبب شده است که این روغن توانایی آن را داشته باشد که موهای شما را از ریشه تا نوک تغذیه کند. در حقیقت روغن آرگان به همین سبب می‌تواند حتی برای موخوره هم تا حدی مفید باشد، اما بررسی اینکه روغن آرگان برای موخوره چه مقدر مفید است در این مقاله نمی‌گنجد.

خواص روغن آرگان برای ریزش مو به گونه زیر عمل می‌کند:

اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان:

این اسیدها عمدتاً اسید لینولئیک و اولئیک بوده و به‌شدت آبرسان هستند. به نظر می‌رسد که این اسیدها می‌توانند به مرطوب نگه‌داشتن مو و محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از محیط کمک کنند.

ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها:

فراوانی این آنتی‌اکسیدان‌ها در روغن آرگان به جلوگیری از خشکی پوست سر و مو کمک می‌کند. درنتیجه وزوز شدن موها را کاهش می‌دهد و در جلوگیری از شکستگی مو نقش بسزایی دارد.

خواص ضدالتهابی روغن آرگان برای ریزش مو:

التهاب تمام سیستم‌های بدن ازجمله فولیکول‌های مو را تخریب می‌کند. سطوح بالای آنتی‌اکسیدان در روغن آرگان ممکن است به پیشگیری یا بهبود شرایط پوست سر کمک کند. برخی التهاب‌ها و شرایط خاصی در پوست سر مانند درماتیت سبورئیک و پسوریازیس،‌ می‌تواند باعث ریزش مو شود.

محافظت از مو در برابر آسیب خورشید:

اثر آنتی‌اکسیدانی روغن آرگان می‌تواند از مو در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند. همچنین از آسیب و خشکی مو و ساقه جلوگیری کند.

محافظت از موها در برابر آسیب‌های ظاهری:

یکی از دلایل شایع ریزش و آسیب مو،‌حالت دادن بیش‌ازحد به آن است. این موضوع شامل استفاده از مداوم از سشوار، اتو مو، رنگ و سایر محصولاتی که برای ظاهر مو طراحی شده‌اند، می‌شود. این روش‌ها می‌توانند تأثیرات مخربی بر روی موها بگذارند و باعث آسیب و ریزش مو شوند. اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آرگان می‌توانند یک لایه محافظ و مغذی برای موها در برابر این آسیب‌ها ایجاد کنند. همچنین استفاده از روغن آرگان در درازمدت می‌تواند سبب تقویت ریشه‌های مو شود.

ایا روغن ارگان باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا روغن آرگان برای ریزش مو مفید است؟

استفاده به اندازه و مناسب از روغن آرگان نه‌تنها باعث ریزش مو نمی‌شود، بلکه خواص موجود در آن می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

روغن آرگان حاوی ترکیباتی به نام فنل است که همراه با آنتی‌اکسیدان‌های موجود، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. ویتامین‌های موجود در این روغن باعث سلامت پوست سر می‌شود که به نوبه خود نه‌تنها رشد مو را تقویت می‌کند بلکه باعث می‌شود تارهای موی جدید ضخیم‌تر و سالم‌تر شوند. همچنین روغن آرگان به تولید کراتین کمک می‌کند و درنتیجه رشد مو را تحریک می‌کند.

طرز استفاده از روغن آرگان برای ریزش مو؛ رازهای مهم استفاده از این روغن

برای اینکه از معجزه این قطره طلایی در مبارزه با ریزش موهایتان بهره ببرید، لازم است چند راز استفاده از آن را برایتان بگوییم.

استفاده روزانه از روغن آرگان بعد از حمام

یکی از روش‌های استفاده از روغن‌ آرگان این است که آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید؛ سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. شما با خرید یک روغن آرگان اصل و انجام این کار می‌توانید رشد مو را تحریک کنید، چون گردش خون در سر شما تنظیم می‌شود. همچنین استفاده از روغن‌ آرگان به این روش می‌تواند در لایه‌برداری از پوست سر و مبارزه با التهاب‌ها و موخوره‌ها نیز به شما کمک کند. حالا که صحبت از خواص روغن آرگان برای موخوره شد، شما می‌توانید با مطالعه مطلب ما دراین‌باره خواص این سلاح مخفی در مبارزه با موخوره را به‌طور کامل بشناسید.

اطلاعات تکمیلی: خواص روغن آرگان برای موخوره

استفاده از روغن آرگان به عنوان شامپو و نرم‌کننده

یکی دیگر از طریقه‌های مصرف روغن آرگان برای ریزش مو، بدین صورت است که از آن به عنوان شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید. امروزه شامپوها و نرم‌کننده‌های حاوی روغن آرگان، به‌طور گسترده توسط برندهای معتبر عرضه می‌شود. شامپو حاوی روغن آرگان، موهای شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی پوست سر تمیز می‌کند. همچنین نرم‌کننده روغن آرگان نیز می‌تواند رطوبت را به موهایتان برمی‌گرداند و موهای آسیب‌دیده شما را نرم کند.

استفاده از این قطره طلایی به عنوان ماسک مو

این روغن طلایی را می‌توانید با روغن‌های دیگر مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و به عنوان ماسک مو استفاده کنید. استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو،‌ می‌تواند یک درمان بسیار مغذی‌تر و عمیق‌تر برای موهای شما باشد. چند قطره روغن آرگان را سایر روغن‌ها مخلوط کنید و به‌طور مستقیم روی پوست سرتان بمالید و بگذارید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم و شامپو ملایم سرتان را شستشو دهید.

بهترین روغن آرگان برای ریزش مو کدام است؟

وقتی صحبت از خواص روغن آرگان برای ریزش مو می‌شود، باید حواسمان به این نکته هم باشد که روغن آرگان‌های تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. استفاده از روغن آرگان تقلبی نه‌تنها نمی‌تواند برای ریزش مو و موخوره شما مفید باشد؛ بلکه می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به موی شما وارد کند. بنابراین در خرید روغن آرگان باید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. البته شما می‌توانید روغن آرگان مدنظرتان را از ونتی پیو خریداری کنید تا دیگر نگران اصل بودن آن نباشید.

کد خبر 731636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.