رفع مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از رفع مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها با تصویب دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ضمانت برخی از زنان سرپرست خانوار که در برخی از بانک‌ها با مشکل مواجه بود اظهار کرد: امروز تصویب شد که همه بانک‌ها این ضمانت را از طرف دولت اعمال کنند و تسهیلات را به زنان سرپرست خانواری که در دهک‌های یک تا ۵ هستند، به ضمانت دولت بدهند.

وی افزود: لایحه‌ای که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داده بودیم به آئین‌نامه‌ای ختم شد که پنجره واحد و سامانه‌ای برای زنان سرپرست خانوار ثبت شد که از این طریق همه خدمات و حمایت‌هایی که از زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود از طریق این پنجره انجام می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: از طریق این پنجره واحد می‌توانیم وضعیت آن‌ها را بهتر رصد کنیم و خدمات بیشتری را در بخش‌های مختلف مشاوره، حقوقی، حمایتی، اشتغال و مهارت‌افزایی به آن‌ها داشته باشیم. امیدواریم این لایحه سامان بهتری بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل مساله لایحه امنیت زنان بوده که بعد از ۱۲ سال در این مجلس به نتایجی رسید اگرچه نهایی نشده ولی مراحلی را طی کرده و امیدواریم بهتر از این پیش برود. در برنامه هفتم هم شرایط خوبی برای زنان پیش‌بینی شده است که امیدواریم آن هم به مرحله نهایی برسد.

کد خبر 731616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.