برگزاری نشست مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با حضور اصحاب رسانه

صبح امروز نشست انتخاباتی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد و هریک از کاندیداها به شرح برنامه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست انتخاباتی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ با حضور امیرحسین بانکی‌پور، مهدی طغیانی، زهرا شیخی، قدرت‌الله خسروشاهی، تورج حاجی رحیمیان، ابوالفضل قربانی، حجت‌الاسلام احمد سالک و جمعی از اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد و هریک از کاندیداها به شرح برنامه‌های خود پرداختند.

ابوالفضل قربانی در این نشست اظهار کرد: این مجمع تشکیل شده از ۴۴ تشکل رسمی و ثبت شده در اصفهان و بعضی از مجموعه‌های فرهنگی سطح شهر که از ۱۳ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و از همان ابتدا همه کارهای مجمع چند ویژگی داشته: اول اینکه تلاش داشتیم حتماً در مجمع از خرد و کار جمعی تبعیت شود لذا در همه ادوار آنچه که به عنوان خروجی بوده، نتیجه کار جمعی است نه فردی و کار یک گروه، دوم اینکه شفافیت در همه مسائل مجمع به راحتی قابل احساس است و همه بر اساس رأی‌گیری و نظرات افراد و انتشار اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: نکته سوم این است که بحث وحدت از مسائل اصلی مجمع بوده و تلاش کرده‌ایم تا کنار هم کار کنیم. در کنار تشکل‌ها، افراد مؤثر سطح شهر هم در مجمع هستند و ما دو مجموعه حقیقی و حقوقی داریم که حقوقی شامل تشکل‌ها و حقیقی شامل افراد تأثیرگذار و شناخته شده شهر است که کنار هم فعالیت می‌کنند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان ادامه داد: قانون مداری در مجمع از ابتدا وجود داشته و در این دوره تمام مسائل آن رعایت شده، از موفقیت‌های مجمع این است که در انتخابات گذشته لیست مجلس و شورای شهر مجمع رأی آورده و همه مشغول خدمت هستند.

قربانی در رابطه با فرایند این دوره برای گزینش نامزدها تصریح کرد: ما فرایندی تعریف کردیم که حدود ۶ ماه زمان برده است. در مرحله اول این فرایند فراخوانی بدون محدودیت داشتیم که هرکسی می‌توانست ثبت نام کند و خود را معرفی کند، در مرحله دوم شرح حال و سوابق افراد مورد بررسی قرار گرفت توسط اعضا و در سایت منتشر شد و اعضا مطالعه کردند و با آشنایی کامل در جلسه‌ای از بین همه آنها که ۶۰ نفر بودند یک جمع ۲۱ نفری را با مکانیزم رأی‌گیری انتخاب کردند.

وی افزود: سپس مصاحبه‌های تخصصی و عمومی انجام شد و نهایتاً برای رأی‌گیری نهایی ۱۲ نفر به مجمع معرفی شدند و در فرایند آخر بر اساس رأی‌گیری ۵ نفر را انتخاب کرد. تخریب‌هایی متأسفانه صورت گرفته در مورد مجمع که ما از مراجع قانونی در حال پیگیری هستیم و با آنهایی که تخریب می‌کنند برخورد صورت خواهد گرفت، اما مجمع علیرغم این تخریب‌ها نه وارد حاشیه شد و نه حاشیه‌ای برای دیگر لیست‌ها ایجاد کرد که یکی از حسن‌های مجمع همین است.

شیخی: تصویب صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از اقدامات مهم مجلس یازدهم است

زهرا شیخی در این نشست اظهار کرد: اصفهان علیرغم اسم برخورداری از نابرخورداری های زیادی رنج می‌برد که یکی از آنها در بحث سلامت است که هم در اصفهان و هم در کل کشور به دنبال بازبینی قوانین مربوط به آن بوده‌ایم و مسائلی از بحث‌های پزشک خانواده، نظام ارجاع و نسخه الکترونیک که زیرساخت‌های اصلی برای هرگونه کار برای پایه گذاری اقتصاد سلامت است را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: رشد دقیق تعداد بیماران و بیماری‌های خاص در استان و کشور هم در زمان ارائه برنامه وزرا در مجلس لحاظ شده و هم در کمیسیون بهداشت لحاظ گردیده است و یکی از اتفاقات مهم مجلس یازدهم که به کمک دولت انجام گرفت کار کارشناسی دقیقی مورد تصویب صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: این اتفاق از این نظر مهم است که تعداد بیماری‌های خاص قبل از مجلس یازدهم محدود بود اما با مصوبه جدید از لحاظ بیمه‌ای و پرداخت کمک هزینه به طور ویژه ای به آنها توجه می‌شود، همچنین با تشکیل این صندوق این تعداد محدود چند عدد بیماری به ۱۰۷ مورد بیماری رسیده و برای مثال در حال حاضر سرطانی که در استان بیداد می‌کند و قبلاً جزو بیماری‌های خاص نبود جزو این دسته محسوب می‌شود.

شیخی تصریح کرد: در ردیف های اصلی بودجه ۱۴۰۲، ۱۲ هزار میلیارد تومان در این صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، بودجه برای پرداخت هزینه این بیماران اختصاص پیدا کرده است و در اصفهان در کمتر از یکسال اخیر، بابت بیش از ۸۰ هزار بیمار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه پرداخت شده است. در بیماری هایی مانند اتیسم درحال حاضر بیمه های پایه باید این کمک هزینه ها را پرداخت کنند و تاحدودی بار پرداخت هزینه از دوش بیماران برداشته شده است.

وی درباره گسترش زیرساخت های سلامت اظهار کرد: در ابتدای مجلس یازدهم در اصفهان، کمبود هزار تخت بیمارستانی داشتیم، اما امروز برای جبران این مشکل، مجوز احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی در بهارستان اخذ شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بنیاد شهید ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی فوق تخصصی به نام بیست و پنج آبان در محله جلوان زینبیه را شروع کرده است و بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی که در شهید کشوری کلنگ زنی شده، توسط تامین اجتماعی کشور با اعتبار بالغ بر ۹,۰۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد، همچنین بیمارستان ۶۸ تخت خوابی سردار سلیمانی در ورزنه نیز آماده بهره برداری است و در مجموع ۱۳۶۸ تخت خواب به بیمارستان های دولتی اصفهان اضافه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما در اصفهان مراکز رادیو تراپی نداشتیم و بیماران مبتلا به سرطان مجبور بودند به شهرکرد و کاشان مراجعه کنند اما درحال حاضر مراکر رادیوتراپی را در اصفهان داریم و همچنین دستگاه پت اسکن در اصفهان مستقر شده است که در سال ها اخیر با هزینه های سنگین تنها در تهران وجود داشت اما به یمن صندوق بیماران خاص هزینه پت اسکن از ۳۰ میلیون به ۳ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

شیخی ادامه داد: حق مردم داشتن خدمات درمان در دسترس است اما آنچه از آن مهم تر است پیشگیری از ایجاد بیماری است و در همین راستا طرح ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان رقم خورده که در مجلس بنده مطرح کردم و با ۱۷۳ رای تصویب شد و در لایحه بودجه قرار گرفت و در ۱۱ استان از جمله اصفهان انجام خواهد شد.

بانکی پور: قانون جوانی جمعیت از قوانین بنیادین مجلس یازدهم است

امیرحسین بانکی پور در این نشست اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی امروز ما بحث ناباروری است، هرکسی حق دارد فرزنددار شود و همچنین برای مسئله پیری جمعیت که در صورت وقوع بزرگترین ابر بحران تاریخ ایران خواهد شد یکی از مسائلی که باید روی آن کار شود ناباروری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: برای مسئله ناباروری مواد بسیار خوبی داشتیم، برای مثال برای دانش‌بنیان ها بودجه ای در نظر گرفتیم که روی اقلام ناباروی کار کنند تا هزینه ها کاهش پیدا کند، از طرفی مراکز ناباروری کفاف بیش از ۳ میلیون زوج نابارور را نداشت و به همین دلیل به گسترش آنها پرداختیم و مراکز سطح دو راگسترده کردیم و گفتیم در همه آنها از طب سنتی نیز استفاده شود.

بانکی پور تصریح کرد: بعد از تصویب قانون، ۷۷ مرکز ناباروری در کشور ایجاد شده است و درحال حاضر ۱۲۳ مرکز سطح ۳ که فوق تخصص است در کشور داریم که یادمان نرود تا چندسال قبل فقط چند مرکز در تهران و یزد و اصفهان وجود داشت.

وی با بیان اینکه گاهی رسانه های ما تمایل دارند بیشتر به بیان کمبودها و نقص ها بپردازند گفت: در این مجلس قوانین بنیادین مهم و خوبی تصویب شده، اما نتایج آن هنوز در زندگی مردم نیامده است، یکی از این قوانین که اثرات آن را در همین مجلس به صورت ملموس دیدیم قانون جوانی جمعیت است که در قانون بازرسی کل کشور را برای نظارت اجرای آن موظف کردیم، همچنین ستاد ملی جمعیت را تشکیل دادیم که معاونت نظارت آن را رییس جمهور حکم میزند که روی نظارت قانون کار کند و خود ما نیز پیگیر اجرای آن هستیم و به دلیل همین پیگیری ها نصاب خوبی از این قانون اجرا شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در رابطه با دانشجویان، هر دانشجویی که درخواست بدهد و آموزش یک دانشگاه جواب ندهد تخلف محسوب میشود، یک مادر دانشجو تا دو ترم در دوران بارداری مرخصی دارد، تا ۴ ترم میتواند تا دوسالگی فرزند از مرخصی استفاده کند و یا در شهر خودش مهمان شود. همچنین تا سه سالگی فرزندش میتواند به صورت مجازی در صورتی که امکان آن فراهم باشد واحدها را سپری کند. برای کسانی که طرح پزشکی دارند به ازای هر فرزند ۶ ماه از طرح کم میشود و طرح در شهر خودشان انجام میشود و میتوانند تا دو سالگی هم آن را عقب بیندازند.

طغیانی: راه حل مشکل بیکاری اصفهان استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش بنیان ها است

مهدی طغیانی در این نشست اظهار کرد: الان ما در اصفهان در زمینه نیروی کار ساده مشکلی نداریم و حتی در بعضی از شهرک های صنعتی با کمبود نیروی کار ساده مواجهیم، اما مشکل اصلی اصفهان بیکاری مدرک لیسانس به بالاست، زیرا ظرفیت تولید و اشتغال ما متناسب با این نیروی کار توسعه پیدا نکرده و سمت نیروی کار صنایعی با نیروی کار ساده رفته استف درحالیکه فارغ التحصیلان ترجیح میدهند در حوزه تحقیق و توسعه و دانش‌بنیان کار کنند.

وی افزود: اگرچه شهرک علمی تحقیقاتی ما جزو پیشگامان پارک های علمی فناوری کشور است اما توسعه لازم در آن بوجود نیامده است. قانون جهش تولید دانش بنیان برای ما یک ظرفیت تولید کرده که شرکت های تولیدی سرمایه گذاری های دانش بنیان داشته باشند و در سال گذشته به واسطه همین قانون، توسط شرکت ها ۷۰ میلیارد سرمایه گذاری شد و امسال نیز تعهد هزار میلیاردی وجود دارد. این یعنی بستری برای اشتغال ایجاد شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره رونق تولید در استان تصریح کرد: در اصفهان دیگر ظرفیتی برای صنایع آب بر و تولیدات پایه مانند فولاد و ریخته گری وجود ندارد و اینها قطعاً باید متوقف شود و حتی توسعه آنها باید به پیرامون اصفهان منتقل شود. برای توسعه تولید باید به سراغ زنجیره تولید، صنایع های‌تک و صنایع دانش بنیان که به درد اشتغال میخورد برویم. عدد بیکاری فارغ التحصیلان در اصفهان حدوداً ۳۰ درصد است که دردآور است و راهی جز مسیر قانون جهش تولید دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آن برای توسعه سرمایه گذاری های دانش بنیان و جذب نیرو وجود ندارد.

وی بیان کرد: مسائل ما ۴ ساله رخ نداده و ۴ ساله هم حل نمیشود. جمع بندی ما این بود که به سمت اتاق فکری برای حکمرانی اصفهان برویم و جای آن باید در دانشگاه اصفهان که دانشگاه مادر است باشد و من امیدوار هستم اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان به نمایندگان و مسئولان در حل مسائل استان کمک کند.

خسروشاهی: سیستم قضایی کشور نیازمند تحول اساسی است

حجت الاسلام قدرت الله خسروشاهی در این نشست اظهار کرد: با انقلاب اسلامی در کشور ما تحول سیاسی خوبی رخ داد و بعد از ۱۴۰۰ سال نظامی بر اساس نظریه سیاسی اسلام و ولایت فقیه تاسیس شد اما باید تحولات دیگری نیز رخ میداد، برای مثال درحوزه فرهنگ باید انقلاب فرهنگی رخ میداد، زیرا درحال حاضر وضعیت دانشگاه های ما مطلوب نیست و سند دانشگاه اسلامی مغفول مانده و نیازمند تحول است.

وی افزود: یکی از انقلاب های مورد نیاز انقلاب اقتصادی بود که هنوز رخ نداده و نتوانسته ایم نظام اقتصادی اسلام را پیش ببریم. همچنین یکی از تحولات دیگر تحولات حقوقی و قضایی است که البته در بخشهایی مثل قوانین مدنی و در بحث های کیفری تحولاتی رخ داده است، اما هنوز نتوانسته ایم در سیستم قضایی تحول ایجاد کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: با تلاش های شهید بهشتی سیستم قضایی پس از انقلاب پاسخگوی نیاز فعلی ما شد اما تحول اساسی اتفاق نیفتاده است، درحالی که قوه مقننه و مجریه ما هر ۴ سال متحول میشود و اندیشه های نو می آیند. همین مسئله باعث شده که امروز سیستم قضایی ما رضایت مردم را جلب نکند و طولانی شدن فرایندهای دادرسی باعث صرف نظر مردم از حق خودشان میشود که نیاز به تحول اساسی براساس مبانی اسلامی داریم و امیدوار هستیم با استفاده از سیستم قضایی، مرکز پژوهش های مجلس و نخبگان بتوانیم طرح جامعی را برای ایجاد تحول ارائه دهیم.

خسروشاهی تصریح کرد: ما قوانینی داریم که متعلق به ۵۰ سال پیش است و نیازمند بازبینی است، به همین دلیل کمیسیون حقوقی مجلس برای نوسازی سیستم حقوقی و قضایی کشور مسئولیت سنگینی دارد و متناسب با تحولات جدید مانند تجارت الکترونیک باید قوانین جدیدی ایجاد شود.

حاجی‌رحیمیان: تعریف نمایندگی این نیست که با حرکت های پوپولیستی مردم را فریب دهیم

تورج حاجی رحیمیان در این نشست اظهار کرد: اگر تیم مجمع وارد مجلس شد من قول میدهم حمایت ویژه ای از دوستان رسانه ای شود زیرا خودم در جریان مصائب آنها هستم و در اصفهان زیبا فعال بوده‌ام.

وی افزود: گاهی ذائقه مردم را بد شکل داده ایم و من از رسانه ای ها میخواهم ذائقه مردم را اصلاح کنند زیرا برخی ها رویه غلط دارند، به اعتقاد من نماینده باید اول در بین مردم باشد اما باید در سطح ملی تصمیم گیری کند، زیرا شورای شهر برای مشکلات شهر هست اما نماینده قرار است در سطح ملی مشکلات را حل کند.

حاجی رحیمیان تاکید کرد: بارها رهبر انقلاب گفتند رفاه مردم، جلوگیری از فاصله طبقاتی و بهبود وضع معیشتی اولویت ما است، اگر مدل ریل گذاری اصلاح شد همه مشکلات حل میشود و همه ما باید ذائقه مردم را ارتقا بدهیم تا نماینده مجلس وظیفه اصلی اش را انجام دهد. طبق گفته رهبر انقلاب داشتن اقوام مختلف از فرصت های کشور است، اما آن را تبدیل به تهدید کردیم و اصحاب رسانه باید این رویه را اصلاح کنند، زیرا تعریف نمایندگی این نیست که با حرکت های پوپولیستی مردم را فریب دهیم.

بانکی پور: انتقال آب دریا و انتقال آب از ماندگان دو اقدام مهم برای احیای زاینده رود است

بانکی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در رابطه با اقدامات نمایندگان فعلی در بحث زاینده رود اظهار کرد: تمام نمایندگان حوزه زاینده رود پیگیر مسئله آب بودند و ۸۰ درصد جلسات مشترک مجمع نمایندگان با موضوع آب بوده است. ما موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته ایم البته تا زاینده رود را دائمی نبینیم راضی نمی‌شویم.

وی افزود: آخرین اتفاقات در حوزه آب اصفهان مربوط به پیگیری نمایندگان بوده که با حمایت های رییس جمهور و مقام معظم رهبری و مسئولان استان، دو اتفاق مبارک رخ داده است؛ اول آمدن آب دریا به اصفهان که زلف صنعت را از زاینده رود جدا میکند، زیرا صنعت ۱۰ درصد از آب زاینده رود را برمیداشت و جدا شدن صنعت ضمن اینکه این آب را به زاینده رود برمیگرداند قدرت چانه زنی ما را با استان های همجوار بالا میبرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: در برنامه هفتم تصویب شد صنعت هیچ استانی حق استفاده از آب های متعارف را ندارد و فقط از دریا و فاضلاب میتوانند استفاده کنند که اصفهان در این موضوع پیشگام است. نکته دوم مربوط به بخش آبی است که از سمیرم خارج میشود و از ناحیه رییس جمهور و وزارت نیرو موافقت شد منبع آبی خوبی که از استان خارج میشود بخشی از آن از روستای ماندگان به عنوان آب شرب منتقل شود به زاینده رود و بودجه آن از ظرفیت مولدسازی با هماهنگی استانداری و شهرداری تخصیص داده شد که بودجه ای مطمئن است.

بانکی پور تصریح کرد: وقتی آب ماندگان دو یا سه سال دیگر به اصفهان برسد، آب شرب نیز از زاینده رود جدا میشود و دیگر جریان دائمی زاینده رود را خواهیم داشت و بحث ناهمخوانی منابع و مصارف زاینده رود با این دو اقدام اساسی برطرف میشود. علاوه بر این پمپ های کوهرنگ نیز راه افتاده است و سد کوهرنگ ۳ که سال ها متوقف شده بود احیا شده و در عین حال از بهشت آباد هم کوتاه نمی آییم اما این طرح در کوتاه مدت عملیاتی نیست.

وی تاکید کرد: ما مخالف گسترش صنایع هستیم و به شرطی اجازه می‌دهیم که گسترش صنایع با رعایت تمام موارد محیط زیستی انجام شود. دست فرمان ۲۰ ساله ای داشتیم در بهشت آباد و کوهرنگ ۳ که همه منطقی بوده اما بیست و چندسال است مشکل ما را حل نکرده و از آن کوتاه نمی آییم اما خیلی وقت ها باید طرح های دیگری را وارد کرد که باب جدیدی را باز خواهد کرد.

کد خبر 731607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.