ثبت احوال بوشهر تا پایان رای‌گیری آماده خدمت به مردم است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: اداره‌های ثبت احوال استان در روز برگزاری انتخابات (جمعه ۱۱ اسفند) تا پایان زمان اخذ رای فعال است و علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان به تمام استعلام‌های احراز هویت شعب اخذ رای پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسکندر پاسالار اظهار کرد: اداره‌های ثبت احوال از ابتدای اسفند در آمادگی کامل قرار دارند و به افرادی که شناسنامه آنها دارای مشکلات ثبتی است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: ثبت احوال به عنوان یکی از دستگاه‌های بسترساز برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: همه افرادی که درخواست تعویض شناسنامه داشته‌اند، تا پیش از روز رأی‌گیری شناسنامه صادر می‌شود.

پاسالار تصریح کرد: درخواست‌هایی که در روزهای آینده در دفاتر پیشخوان اخذ می‌شود باید روزانه در دو نوبت تحویل ادارات شود و ادارات مکلف هستند شناسنامه تمام افراد را با فوریت صادر کنند و تحویل دهند.

وی با اشاره به شناسنامه‌های المثنی نوبت اول و دوم ادامه داد: همه درخواست‌های مفقودی نوبت اول و دوم بدون در نظر گرفتن مهلت قانونی صادر می‌شود و مفقودی‌های نوبت سوم به بعد، طی یک نامه از استان مجوز صدور دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر ادارات با دفاتر پیشخوان در زمان باقی‌مانده تا روز انتخابات تصریح کرد: به دفاتر پیشخوان اعلام شده در صورت استقبال شهروندان برای تعویض شناسنامه زمان کاری را افزایش دهند تا شهروندان به‌راحتی بتوانند خدمات شناسنامه‌ای دریافت کنند.

پاسالار ادامه داد: همچنین دفاتر پیشخوان در روز انتخابات باید فعال باشند تا کسانی که تا آن روز موفق به دریافت شناسنامه یا کارت ملی خود نشده‌اند در روز انتخابات با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت احوال مدارک هویتی خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات افراد علاوه بر شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با یکی از مدارک گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 731561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.