ارائه تخفیف‌های ویژه برای ترخیص کالا از بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طبق رویکرد این سازمان، چنانچه کالاها در کمتر از ۳۰ روز ترخیص و از بندر خارج شود مشمول تخفیف بسیار خوبی می‌شود که برای برخورداری تجار و بازرگان از این مزیت برگزاری نشست هم‌اندیشی با دستگاه های مرتبط در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد شکیبی‌نسب امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی تجار و بازرگانان استان بوشهر اظهار کرد: در موضوع تسریع در روند ترخیص کالاها بخشی از آن از اختیار تجار و بازرگان خارج است که در این زمینه پیگیری‌های بسیار خوبی انجام گرفته تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش زمان ترخیص کالاها استفاده کرد.

وی افزود: میانگین زمان ترخیص کالا ۴۵ تا ۵۵ روز است که شاید عمده دلیل آن تعدد دستگاه‌های متولی در فرایند ترخیص است که در نشست‌های هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط به دنبال ساماندهی مناسب در این زمینه هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: مقرر شد اتاق بازرگانی بندر بوشهر همچون گذشته در تداوم رویکرد تعاملی و سازنده خود، مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان را شناسایی و به اداره کل بنادر و دریانوردی استان ارائه کند.

شکیبی‌نسب ادامه داد: ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی بندر بوشهر نیز در مقطعی رونق قابل توجهی در بندر بوشهر ایجاد کرده بود که باید با مشارکت بین دستگاهی برای اعمال مجدد این تخفیف به شکل جامع و کامل تلاش شود.

وی اضافه کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در جنوب استان بوشهر و رونق صادرات و ترانزیت به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، یک پست اسکله رمپ در بندر دیر آماده بهره‌برداری شده و احداث چهار پست دیگر نیز با جدیت در دست اقدام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای لایروبی حوضچه بندر دیر نیز پیگیری‌های لازم برای تحقق این مهم به عنوان یکی از مطالبات تجار و بازرگانان در جنوب استان در حال انجام است.

شکیبی‌نسب تاکید کرد: در مجتمع بندری نگین نیز ۵۰ درصد جاده دسترسی آن آماده بهره‌برداری شده و ۸۵ درصد از قطعات پل فلزی این مسیر نیز ساخته شده است که تا پیش از پایان سال فرایند نصب این قطعات آغاز می‌شود.

وی گفت: طرح برق‌رسانی به این مجتمع بندری نگین نیز در مرحله مطالعه و آماده‌سازی اسناد مناقصه است تا با انتخاب پیمانکار، این طرح در سال آینده عملیاتی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با صدور مجوز زیست محیطی بندر نگین آن هم پس از گذشت ۱۱ سال، آینده روشنی برای این مجتمع پیش‌بینی شده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: برای ایام نوروز پیش رو نیز پایانه بین‌المللی مسافربری شهید حقگو با استانداردهای روز بین‌المللی در طرح گردشگری دریایی نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در مجموع تمام مطالبات و مسائل مورد درخواست تجار و بازرگانان در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 731557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.