بیش از ۸۷۵ هزار نفر در شهر کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار کرمانشاه گفت: بیش از ۸۷۵ هزار نفر در شهر کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد واجدان شرایط رأی دادن کرمانشاه اظهار کرد: در استان بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند هستند که از این تعداد ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است.

وی افزود: از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در شهرستان کرمانشاه ۴۴۴ هزار و ۲۴۶ نفر مرد و ۴۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر زن هستند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۶۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: ۵۴۵ شعبه اخذ رأی مربوط به شهر کرمانشاه و بخش مرکزی است و علاوه بر این تعداد شعبه، یک شعبه فرعی هم در کرمانشاه به اقلیت‌های مذهبی (کلیمیان) اختصاص یافته است.

آمویی تعداد شعبات اخذ رأی بخش‌های چهارگانه شهرستان کرمانشاه را ۱۰۰ شعبه عنوان و اضافه کرد: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات ۱۲۹ نامزد در حوزه انتخابیه این شهرستان ادامه داد: اکیپ‌های نظارتی به صورت مستمر در حال بازدید و سرکشی از ستادهای تبلیغاتی این افراد بوده و چنانچه تخلفی مشاهده کنند، آن را به مبادی ذی‌ربط گزارش خواهند کرد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در روستاها نیز دهیاران مأمور شده‌اند تا تخلف‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس را گزارش کنند، تاکید کرد: نامزدهای ورود به مجلس تنها مجاز به نصب بنر با سایز بزرگ‌تر از ۷۰ در ۱۰۰ مقابل ستاد انتخاباتی خود هستند و در سطح شهر نصب بنر بیشتر از اندازه یاد شده ممنوع است.

آمویی افزود: نصب بنر و الصاق عکس در اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، میادین، پل‌ها، درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای هشداردهنده ممنوع است.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که اعلام شده تشکیل ستادهای انتخاباتی در میدان‌های فردوسی و کاشانی، چهارراه مدرس تا میدان انقلاب، میدان معلم در سه‌راهی مسکن و چهارراه نوبهار تا سی متری دوم در شهر کرمانشاه ممنوع است.

فرماندار کرمانشاه گفت: مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، دهم اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی‌گیری به پایان می‌رسد و چنانچه پس از این مدت کاندیداها به تبلیغات خود ادامه دهند تخلف مرتکب شده‌اند و حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

کد خبر 731552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.