گردشگران در دام تورهای مسافرتی غیرمجاز نیفتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی در فضای مجازی، گردشگران مراقب تور تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی _سه شنبه هشتم اسفند_ با اعلام این خبر اظهار کرد: به تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود، قبل از خرید تورهای مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح و استفاده از آژانس‌های دارای مجوز اقدام کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان به خرید تورهای مسافرتی به محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوزهای آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به‌صورت حضوری در دفتر آژانس نام نویسی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه استفاده از این تورهای بی نام و نشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تورها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از این‌ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار در فارس و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی ازجمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجادشده است اما آژانس‌های غیرمجاز بدون ضابطه به وجود آمده‌اند.

وی اضافه کرد: گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی دفاتر مجاز و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

کد خبر 731411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.