مدیریت کاهش احتمال خطرپذیری، کلیدی برای مدیریت بحران است

کارشناس برنامه‌ریزی شهری گفت: برای دستیابی به نقطه کلیدی در زمینه مدیریت بحران، حتی در مقیاس کوچک شهری، باید به دنبال کاهش احتمال خطرپذیری باشیم.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای دستیابی به نقطه کلیدی در مدیریت بحران، به‌ویژه در حوزه شهری و روستایی و در سطوح پلیگونی حتی در مقیاس کوچک شهری، باید به دنبال کاهش احتمال خطرپذیری باشیم و سعی کنیم در مواجه با اثرات بلایای طبیعی یک آینده‌نگری نسبت به تعاریف موضوعی در آن بخش از قبل داشته باشیم زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی افزود: در خدمات‌رسانی در مجموعه‌های شهری، نخستین اقدام که باید در اولویت قرار بگیرد آزادسازی راه‌های دسترسی و سطوح معابر است، زیرا وقتی بارش‌ها به‌ویژه برف به‌واسطه هشدارهای هواشناسی قابل رصد و بررسی است، باید از قبل در این حوزه تیم‌های گروهی مشخص و دسته‌بندی شوند.

کارشناس برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: در مناطق برای باز نگه‌داشتن معابر باید طی یک برنامه اجرایی مدون اقدام کنند و لازم است به‌طور شبانه‌روزی قلب تپنده شهر که همان شبکه کالبدی و ارتباطی معابر و خیابان‌ها هستند را به‌صورت همه جانبه از اختلال دور کنیم.

مطالبی تاکید کرد: باید از انسداد شبکه معابر جلوگیری شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی را با سرعت بیشتری ارائه دهیم، نظم شهری را برقرار کنیم تا فعالیت در آن جاری باشد.

مدیریت کاهش احتمال خطرپذیری، کلیدی برای مدیریت بحران است

وی گفت: تمام تلاش مجموعه‌های مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر رفاه شهروندی در نظر گرفته شود تا شهروندان بدون استرس و با کمال آرامش از زیبایی‌های این بارش‌ها بهره ببرند که حمل‌ونقل عمومی گامی مؤثر در این حوزه است.

کارشناس برنامه‌ریزی شهری تصریح کرد: در این راستا باید حمل‌ونقل عمومی مناسب راحت ارزان و بی دغدغه برقرار بسازیم و دسترس‌پذیری را برای شهروندان با جدیت و تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی مدون در اختیار شهروندان قرار دهیم تا سفرهای مازاد شهری کاهش و خودروهای شخصی در این ایام کمتر استفاده شود.

مطالبی تاکید کرد: این اقدام می‌تواند از ناهنجاری‌ها و بروز مشکلات تردد و خطرات احتمالی تصادفات رانندگی در این روزهای برفی را کاهش دهد و با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی گامی مؤثر در مسیر پایداری محیطی است، در این شرایط می‌تواند در توزیع خدمات و عدالت اجتماعی تأثیرات مطلوبی داشته باشد که باید آن را جدی بگیریم.

کد خبر 731403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.