اسرائیل به عمد فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد/ این وضعیت جنایت جنگی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا با تاکید بر اینکه انکار دسترسی به غذا جنایت جنگی است و وضعیت نسل‌کشی را موجب می‌شود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، مایکل فخری اظهار: رژیم اسرائیل باید به دلیل اقدام عمدی خود در گرسنه نگه داشتن فلسطینی ها به [اتهام] جنایت جنگی و نسل کشی پاسخگو باشد.

وی در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه افزود: دلیلی وجود ندارد که به صورت عمدی از عبور کمک بشر دوستانه ممانعت شود و یا به شکل عمد کشتی های کوچک ماهیگیری، گلخانه ها و باغ ها در غزه نابود شوند به جز اینکه مردم از دسترسی به غذا محروم شوند.

این مقام سازمان ملل متحد اضافه کرد: محروم کردن عمدی مردم از غذا به وضوح نوعی جنایت جنگی است. (رژیم) اسرائیل قصد خود را برای نابودی تمام یا بخشی از مردم فلسطین -تنها با این ادله که فلسطینی هستند- نشان داده است.

وی ادامه داد: به نظر من به عنوان کارشناس حقوق بشر سازمان ملل این وضعیت، نسل کشی است و به این معناست که اسرائیل در کل مقصر است و باید پاسخگو باشد و این پاسخگویی به این فرد و آن فرد یا این کابینه و کابینه دیگری محدود نمی شود.

فخری که استاد حقوق دانشگاه اورگان است، هشدار داد: سرعت سوء تغذیه کودکان خردسال نیز شگفت‌انگیز است. بمباران و کشته شدن مستقیم مردم وحشیانه است، اما این گرسنگی، عذاب آور و وحشتناک است. این امر تاثیری بلندمدت بر جمعیت از نظر فیزیکی، شناختی و اخلاقی خواهد داشت. همه شواهد گویای آن است که این اقدامات عمدی بوده است.

موضوع گرسنگی و سوء تغذیه شدید امری رایج در غزه است و جمعیت حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری فلسطینی ها با کمبودهای شدید ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب مایجتاج غذایی و محدود کردن جریان غذا، دارو و دیگر کمک های انسان دوستانه مواجه هستند.

در رفح که رژیم اسرائیل در حال حاضر حملات نظامی خود را متمرکز کرده است، پنج درصد از کودکان زیر ۲ سال دچار سوءتغذیه شدید هستند.

کد خبر 731391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.