ششمین شکست متوالی در بازی ۶ امتیازی

در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و سپاهان به مصاف یکدیگر رفتند و که این دیدار با شکست طلایی‌پوشان دیار نصف‌جهان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _سه‌شنبه، هشتم اسفند_ از ساعت ۱۷:۱۵ تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی استقلال تهران به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر:

گل‌ها:

روزبه چشمی (دقیقه ۳۶) برای استقلال

اخطار:

ایمان سلیمی (دقیقه ۴۰)، بلانکو (دقیقه ۶۴)، امید حامدی فری (دقیقه ۳+۹۰) از استقلال

سیاوش یزدانی (دقیقه ۴۰)، علی اصغر اعرابی (دقیقه ۵۶) از سپاهان

استقلال: حسین حسینی، ایمان سلیمی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، سید ابوالفضل جلالی (۴+۹۰- محمد حسین مرادمند)، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (۷۷- امید حامدی‌فر)، جلال‌الدین ماشاریپوف (۷۷- مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو (۸۹- آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور (75- عیسی عباس)، رامین رضائیان، برایان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد (۴۶- علی‌اصغر اعرابی)، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده (۴۶- آریا یوسفی (۸۶- هادی محمدی))، رضا اسدی (۷۵- کاوه رضایی) و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شد که هر دو تیم با هدف کسب سه امتیاز بازی پا به زمین گذاشته بودند و از همان ابتدا مشخص بود دو تیم سخت به دنبال این هستند که گل اول بازی را به ثمر برسانند. البته در این بین این استقلالِ بود که به سبک جواد نکونام بازی تدافعی‌تری را به نمایش می‌گذاشت و سپاهان که در کل تیم هجومی‌تری در این فصل نشان داده است بیشتر از میزبان خود صاحب توپ و میدان بود.

سپاهان با مهره‌های هجومی مثل اسدی، مغانلو، حسین‌نژاد و احمدزاده به نظر ترکیب هجومی‌تری نسبت به استقلالی داشت که دفاع را در اولویت کار قرار داده بود. با وجود اینکه شاگردان مورایس برتری نسبی نسبت به استقلال داشتند و بیشتر موقعیت ایجاد می‌کردند، اما این شاگردان جواد نکونام بودند که روی یکی از معدود حملات خود در انتهای نیمه نخست به گل رسیدند تا برنده به رختکن بروند.

سپاهان نیمه دوم را با دو تعویض هجومی آغاز کرد، اما در سوی مقابل استقلال با آرایش دفاعی با هدف گرفتن فضاها از سپاهان به زمین آمده بود. این تدبیر قابل پیش بینی نکونام جواب هم داد و سپاهان به جز یک بار دیگر نتوانست از خط دفاعی استقلال عبور کند تا شاگردان نکونام با حفظ برتری یک گله خود تا پایان بازی، سه امتیاز ارزشمند این بازی تعیین‌کننده را مال خود کنند و به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهند.

بدین ترتیب سپاهان با متحمل شدن ششمین شکست متوالی در همه رقابت‌ها در بحران کامل فرو رفت و مشخص نیست اوضاع نابسمان تیم ژوزه مورایس تا کجا پیش خواهد رفت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۶- استقلال) - توپی که یزدانی دفع کرده بود در پشت محوطه جریمه به چشمی رسید تا او با یک ضربه محکم و دقیق دروازه پیام نیازمند را به زیبایی باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- توپی که با پرتاب اوت بلند سپاهانی‌ها به محوطه جریمه استقلال رسیده بود با دفع ناقص سهرابیان همراه بود که سپاهانی‌ها معتقد بودند توپ به دست کرده است، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۸- ارسال بلند رضاییان از سمت چپ می‌رفت تا به طور مستقیم وارد دروازه شود، اما حسینی توپ را از زیر تیر افقی دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۱- کرنر ارسالی رضاییان از سمت چپ با ضربه سر بلانکو دور شد و در برگشت ضربه سر نورافکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳- توپ در محوطه جریمه استقلال به طور اتفاقی به مغانلو رسید که ضربه آرام او به تیر عمودی دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه ۶۲- پاس دیدنی و در عمق اسدی باعث تک به تک شدن اعرابی با دروازه‌بان استقلال شد، اما ضربه نهایی اعرابی را حسینی به خوبی دفع کرد تا بهترین موقعیت سپاهان در نیمه دوم از دست برود.

دقیقه ۷۳- روی یک پرتاب اوت بلند موقعیت عالی برای استقلال ایجاد شد اما در حالی که توپ در نزدیکی محوطه جریمه به ماشاریپوف رسیده بود ضربه او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- آریا یوسفی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال در حالی که می‌توانست رضاییان را در موقعیتی بهتر صاحب توپ کند با ضربه‌ای بی دقت فرصت عالی سپاهان را به هدر داد.

اتفاق ویژه: استقلال پس از سه شکست متوالی برابر سپاهان سنت شکنی کرد و پس از نزدیک به دو سال موفق به شکست رقیب زرد پوش خود شد.

بهترین بازیکن: روزبه چشمی که به عنوان یکی از بزرگترهای استقلال روز بی نقصی درون زمین داشت و گل سه امتیازی بازی را هم به زیبایی به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 731348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.