بهره‌برداری از پارکینگ مجموعه اداری امیرکبیر تا اوایل ۱۴۰۳/زیرگذر شهید آقاخانی ایمن می‌شود

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های مشارکتی این منطقه پارکینگ مجموعه اداری امیرکبیر است که در چهار طبقه پارکینگ عمومی، یک طبقه تجاری و دو طبقه اداری تعبیه شده است؛ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۸۰ درصد است و تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیر نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بودجه منطقه ۴ برای سال جاری ۸۳۴ میلیارد تومان مصوب شد که پس از انجام اصلاح به ۹۹۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد این بودجه به پروژه‌های عمرانی مربوط است و در بخش‌های شاخص، منطقه‌ای، محله‌محور و پروژه‌های مستمر تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص عمرانی منطقه ۴ اصفهان افزود: تعریض حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان که در این منطقه حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی تا تقاطع رضوان است، همچنین فاز دوم مجموعه فرهنگی تفریحی کوه نخودی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان که بودجه آن از شهرداری مرکزی تأمین می‌شود، از جمله پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ادامه پروژه کوه نخودی در حال انجام است، گفت: احداث مرکز نگهداری حیوانات بی‌سرپرست شامل ورودی‌ها و ساخت نگهبانی مجموعه و قسمت نگهداری موقت حیوانات بی‌سرپرست، با بودجه ۱۰ میلیارد تومان به پروژه قبلی مرکز نگهداری حیوانات بی‌سرپرست اضافه می‌شود.

نوری با بیان اینکه مرکز نگهداری حیوانات بی‌سرپرست یا سگ‌های ولگرد یکی از پروژه‌های مهمی است که مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد پیگیر اجرای آن بودند، ادامه داد: سگ‌ها به این مرکز منتقل و عقیم‌سازی می‌شوند تا از کشتن آن‌ها جلوگیری شود؛ در حال حاضر پیشرفت فاز اول این پروژه بسیار خوب بوده و فاز دوم حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدوارم بتوانیم با تکمیل فازهای بعدی پروژه را در اختیار معاونت خدمات شهری قرار دهیم.

وی با اشاره به پروژه‌های منطقه‌ای و مهم منطقه‌ای گفت: احداث مخزن آب ۱۰۰۰ متر مکعبی در باغ غدیر، ادامه احداث بلوار گل‌ها حدفاصل خیابان ولی‌عصر تا بلوار رضوان که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ادامه احداث ضلع شرقی کانال جی‌شیر حدفاصل خیابان سلمان فارسی تا خیابان عارف که در حال بهره‌برداری است، از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

پیشرفت ۴۰ درصدی احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی پارک جانبازان

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی پارک جانبازان با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، تصریح کرد: احداث خیابان بازارچه حدفاصل کوی آبکار تا انصارالمهدی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین احداث فاز دوم پارک زاینده‌رود، واقع در شهرک زاینده‌رود با پیشرفت فیزیکی حدود ۷ درصد در حال انجام است.

نوری با بیان اینکه هدایت و دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: احداث سپتیک تانک مقابل دوربرگردان شهر رویاها با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال انجام بوده و عملیات اتصال بلوار فردوس به گذر کوثر به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استعلام اصلاح پل روی کانال جی‌شیر مقابل خیابان عارف به پایان رسیده و برنده مناقصه مشخص شده است که مراحل تحویل زمین آن نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح ایمن‌سازی زیرگذر شهید آقاخانی به‌تازگی ابلاغ شده است، افزود: احداث زمین ورزشی روباز در پارک روشن‌دشت، احداث مجموعه چندمنظوره ورزشی و فضای سبز در محله زوان و احداث زمین ورزشی روباز در محله جی‌شیر در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی هر کدام از این پروژه‌ها حدود ۱۰ درصد است.

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های محله‌محور منطقه ۴ اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی معابر فرعی کردآباد، ساماندهی ورودی خیابان شهید رضایی در محله کردآباد با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، ساماندهی بوستان شهدای کردآباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ساماندهی مادی نیاصرم در محله کردآباد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در حال انجام است.

نوری با اشاره به پروژه‌های مستمر منطقه خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در طول سال به‌طور مستمر در حال اجرا است و شامل بهسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و پل‌های عابر پیاده، لکه‌گیری و ترمیم روکش آسفالت، تعمیر و نگهداری معابر و ابنیه شهری، حفر و تنقیه چاه‌های آب باران و دیوارکشی ماده ۱۱۰ از جمله پروژه‌های مستمر منطقه است.

وی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی اظهار کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌های مشارکتی منطقه ۴ پارکینگ مجموعه اداری امیرکبیر است که در چهار طبقه پارکینگ عمومی، یک طبقه تجاری و دو طبقه اداری تعبیه شده است؛ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۸۰ درصد است که تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 731294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.