گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی قزوین است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در بازرسی نیروهای مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی این سازمان از ۵۷ واحد صنفی در شهر قزوین ۳۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: این واحدهای بازرسی شده از جمله نانوایی، خشکه‌پزی، مرغ‌فروشی و فروشگاه‌های مواد غذایی در شهر قزوین، اقبالیه و محمودآباد بوده است و از ۳۱ واحد صنفی نانوایی بازرسی شده در این بازه زمانی ۱۲ واحد نانوایی متخلف بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه روند تخلفات کاهشی است، خاطرنشان کرد: کاهش تخلف در این واحدها به دلیل نظارت جدی تر بازرسان این سازمان و رعایت دستورالعمل‌ها توسط واحدهای نانوایی است.

عطایی گران‌فروشی، کنجدپاشی، کم‌فروشی، قطعه‌بندی غیرمجاز مرغ و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را تخلفات پرتکرار واحدهای صنفی دانست و ادامه داد: با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز ماه مبارک رمضان بازرسان این سازمان نظارت بر واحدهای صنفی در شهر قزوین و حومه را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

وی از جریمه دو فروشگاه در شهر قزوین به دلیل تخلف در اجرای کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه خبر داد و گفت: دو فروشگاه در شهر قزوین به دلیل تخلف در اجرای کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه متخلف شناخته و جریمه شدند.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین گفت: بازرسان جهاد کشاورزی، اداره کار، صمت و قاضی تعزیرات به منظور سرکشی، نظارت و رصد طرح کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) از فروشگاه‌های منتخب سطح شهر قزوین برای اجرای این طرح انجام و تذکرات لازم به فروشگاه‌ها برای اجرای دقیق این طرح داده شد.

عطایی با بیان اینکه فروشگاه‌های متخلف در اجرای طرح یادشده جریمه و به تعزیرات معرفی شدند، ادامه داد: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به مناسبت دهه فجر از هجدهم بهمن آغاز شده است و تا هجدهم اردیبهشت به مدت سه ماه ادامه دارد.

کد خبر 731281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.