۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
مصرف گاز در قزوین رکورد زد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: استان قزوین در شبانه‌روز اخیر با مصرف ۱۶ میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب گاز بیشترین میزان مصرف گاز در سال جاری را ثبت کرد.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: هفتم اسفند، استان قزوین با مصرف ۱۹ میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب گاز نسبت به روز قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز بیشتر مصرف کرد و به بالاترین میزان مصرف گاز در سال جاری رسید.

وی علت افزایش مصرف گاز را در کاهش شدید دما و تداوم آن دانست و افزود: با برودت هوا دمای هوا در سراسر استان کاهش یافته است و در برخی مناطق بارندگی داشته‌ایم که همین عامل، علت افزایش مصرف گاز و افت فشار آن شده است.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه مردم بافرهنگ قزوین همواره با توجه به مصرف بهینه گاز طبیعی و مصرف صرفه‌جویانه به حفظ مجموعه پایداری گاز طبیعی کمک کرده‌اند، تأکید کرد: تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، استفاده از لباس‌های گرم در منزل و انسداد دریچه‌های کولر از راهکارهای مدیریت مصرف در این شرایط است.

حجتی‌پور ادامه داد: استفاده از پرده‌های ضخیم برای درها و پنجره‌ها و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده از هدررفت دما پیشگیری می‌کند و مردم همچنان به کمک و توجه خود به شرکت گاز برای حفظ و پایداری جریان گاز در تمام نقاط استان ادامه دهند.

کد خبر 731269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.