آمادگی شهرداری برای ثبت ملی و جهانی موسسات خیریه تبریز

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت و جایگاه فرهنگی و تاریخی موسسات خیریه تبریز بر اهتمام مدیریت شهری برای فراهم کردن زمینه‌های ثبت ملی و جهانی این مجموعه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز یعقوب هوشیار صبح امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در بازدید از مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ضمن قدردانی از زحمات تمامی تلاشگران بی‌ادعای این مجموعه اظهار کرد: این مؤسسه ظرفیت خوبی برای تبدیل به الگو در امور خیریه داشته است و می‌توان از تجربه و ظرفیت آن بهره گرفت.

وی افزود: وجود خیریه‌های متعدد در تبریز نقش مؤثری در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کارهای خداپسندانه داشته است و عامل مهمی در معروف شدن این شهر به شهر بدون گدا دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش خیریه مستمندان تبریز قرار دارند، خاطرنشان کرد: تقویت و حمایت از خیریه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

هوشیار با بیان اینکه در شرایط فعلی تعریف راهبردهای مشترک یکی از ضروریات لازم برای نحوه تعامل و حمایت از مجموعه‌های خیریه است، تاکید کرد: اعتماد عمومی مردم بزرگترین سرمایه و ظرفیت مطلوب برای مجموعه مستمندان تبریز است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های خیریه همچون مستمندان تبریز می‌توانند در آموزش‌های شهروندی و فرهنگ‌سازی بهترین راهبرد عملیاتی را به شهرداری منتقل کنند، اضافه کرد: مدیریت شهری آماده بهره‌مندی از تجارب خیریه‌ها در موضوعات فرهنگی و آموزشی است.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات ارزشمند شهرداری تبریز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته گفت: توسعه همکاری‌ها با مجموعه‌های خیریه موجب بهبود نتایج اقدامات فرهنگی در امور خداپسندانه می‌شود.

هوشیار با اشاره به جشن‌های گل‌ریزان شهرداری در ماه مبارک رمضان سال جاری و اهمیت برگزاری جلسات مشترک با مجموعه مستمندان در خصوص ارتقای سطح برنامه‌ها گفت: مجموعه خیریه مستمندان الگوی خوبی برای دیگر مؤسسات فعال در این حوزه است.

وی از موافقت با درخواست مجموعه خیریه مستمندان مبنی بر تخصیص شش تلویزیون شهری با هدف تأمین درآمد پایدار این مؤسسه خبر داد و افزود: مقرر شد سال آینده در شش نقطه شهر تلویزیون شهری احداث شود و درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه شود.

کد خبر 731261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.