توقف بارش برف در محورهای گیلان / رانندگان در جاده‌های برف‌گیر زنجیر چرخ داشته باشند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: هم‌اکنون بارش برف در بسیاری محورهای مواصلاتی استان متوقف شده و تردد در جریان است؛ به رانندگان توصیه می‌کنم برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم‌اکنون حداکثر ارتفاع بارش خفیف برف در محورهای سیاهکل - دیلمان: ۱۵۰ سانتی‌متر بلوردکان - خصیب دشت ۱۴۰ سانتی‌متر و در بعضی محورهای مواصلاتی شهرستان‌های رشت، آستانه و سیاهکل در حال باریدن است.

وی در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان افزود: هم‌اکنون حداکثر ارتفاع برف در گردنه الماس در محور اسالم - خلخال و زندانه در محور پونل - خلخال ۶۰ سانتی‌متر و در گردنه کوهین در محور رشت - قزوین یخبندان است و بارش برف در این محورها متوقف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال دلیل بارش برف، احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نیک‌فهم اضافه کرد: ۵۴۲ راهدار، سراکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه بارش برف در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان متوقف شده و ترافیک در جریان است، گفت: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و برای تردد در این محورها حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت بیست‌وچهار ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی تمام محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار است.

کد خبر 731234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.