اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرد

شبکه الجزیره قطر بامداد سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شبکه الجزیره قطر بامداد سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به الجزیره گفته‌اند که افرادی که محکومیت بالا دارند نیز در میان کسانی که اسرائیل با آزادی آن‌ها موافقت کرده است، دیده می‌شود.

این منابع افزودند که آزادی این ۴۰۰ نفر در مقابل ۴۰ اسیر زن اسرائیلی و سالمند این رژیم انجام خواهد شد.

شبکه العربیه پیش‌تر در گزارشی اعلام کرد که دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره آتش‌بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

العربیه هدف از این مذاکرات را دستیابی به توافقی در مورد آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران فلسطینی و رژیم صهیونیستی دانست.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند که در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش‌بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت‌وگو شود.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش روزنامه «جروزالم پست»، پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درخواست کرده بود که اسرای فلسطینی که برای آن‌ها احکام حبس طولانی‌مدت صادر شده است بلافاصله پس از پایان معامله با جنبش حماس، به خارج از فلسطین منتقل شوند.

این روزنامه در عین حال اشاره کرد که درخواست نتانیاهو هنوز با میانجی‌ها که با هدف دستیابی به توافق بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس حضور دارند، مورد بحث قرار نگرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی نیز قاهره میزبان مذاکراتی در سطح بالا بین هیئت‌های آمریکایی، قطری و رژیم اسرائیل برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود، اما این مذاکرات به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است.

روز شنبه هفته جاری نیز کابینه جنگ رژیم اسرائیل اجازه داد که هیئتی از سوی این رژیم برای ادامه مذاکراتی که در روزهای اخیر در پاریس با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه که شامل آزادی اسیران صهیونیست برگزار خواهد شد، به قطر اعزام شود.

پیش‌تر یک هیئت از رژیم اسرائیل به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد روز جمعه گذشته برای پیگیری پروژه آتش‌بس که در پایان ماه ژانویه (بهمن) در پایتخت فرانسه با همتایان آمریکایی و مصری او و نخست‌وزیر قطر مورد بحث قرار گرفته بود، راهی پاریس شد.

کد خبر 731201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.