دیدار و رایزنی امیرعبداللهیان با همتای فنلاندی

وزیر امور خارجه با ایلنا والتونن همتای فنلاندی خود در حاشیه کنفرانس خلع سلاح در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه فعالیت‌های دیپلماتیک خود در ژنو، با وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فنلاند را تبریک گفت و با اشاره به علاقمندی ایران برای ارتقای روابط دو کشور به بهترین سطح، بر آمادگی برای تدوین نقشه راهی مشترک به این منظور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان به برخی فرصت‌های مشترک برای همکاری دوجانبه و دارای منافع مشترک از جمله همکاری میان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور و همکاری در زمینه کشاورزی اشاره کرد و با استقبال از همکاری‌های پارلمانی دو کشور، پیشنهاد کرد جلسات مشورت‌های سیاسی میان دو کشور در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برگزار گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بحران غزه و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد از آنان زنان و کودکان هستند، گفت متأسفانه با توجه به سیاسی شدن موضوع حقوق بشر، برخی کشورهای مدعی حقوق بشر اجازه نداده‌اند که در خصوص این همه کشتار وحشتناک، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

والتونن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از دعوت به عمل آمده جهت سفر به ایران تشکر کرد و از تداوم گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مورد اهتمام مشترک استقبال کرد. وی وضعیت نگران کننده انسانی در غزه را نگرانی مشترک دو کشور توصیف کرد و گفت ما معتقد به تداوم تلاش برای پیشگیری از یک تراژدی انسانی هستیم.
در این دیدار همچنین برخی از موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: تسنیم

کد خبر 731166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.