ساخت بیش از ۴۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن، از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز دوشنبه در قرارگاه مسکن این وزارتخانه، با تأکید بر ساخت و تحویل مسکن روستایی اظهار کرد: ۴۱۸ هزار و ۳۹۸ واحد مسکونی در دست اجرا و اتمام یافته در روستاها است که در بین استان‌ها، سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد را دارد.

وی بیان کرد: نسبت پروژه‌های در حال ساخت و اتمام یافته روستایی نسبت به برنامه در کشور استان یزد و هرمزگان بیش از ۹۰ درصد تعداد تعیین شده را عملیاتی و اجرا کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مأموریت ویژه‌ای به بانک مسکن و صندوق ملی مسکن برای ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه تأمین منابع مالی ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن داد.

بذرپاش از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۲۳۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهرها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، خبر داد و گفت: از این میزان ۸۰ هزار واحد مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

وی در جلسه قرارگاه مسکن دستور تأمین مالی به منظور تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی مانده سال‌های گذشته را داد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به بیش از دو میلیون و ۲۸۶ هزار واحد مسکونی رسید.

کد خبر 731165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.