آمادگی ۸هزار پلیس برای تأمین امنیت انتخابات کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرمانشاه از آمادگی ۸هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات یازدهم اسفندماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان عصر امروز _دوشنبه، هفتم اسفند_ در جلسه شورای اداری که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات یک پدیده مؤثر در همه ابعاد است، ابعادی همچون امنیت ملی، توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: همه مسئولان نظام اسلامی باید وظیفه تبیین حضور در انتخابات را به خوبی ادا کنند و چهار راهبرد فرمانده کل قوا باید به درستی توسط همگان به‌خصوص مسئولان تبیین و اجرا شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: این چهار راهبرد عبارتند از سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، رقابت و مشارکت در انتخابات است که این راهبردها هم قبل و هم بعد از انتخابات باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات یک وظیفه همگانی است، بر اساس آمارها میزان مشارکت در استان کرمانشاه ۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است، امیدواریم در انتخابات پیش رو میزان مشارکت از این هم فراتر رود.

حاجیان خاطرنشان کرد: شور و اشتیاق انتخاباتی موجود در استان نشان‌دهنده درایت همه مسئولان و مردم فهیم کرمانشاه است.

وی گفت: قانون بر امنیت انتخابات و برگزاری یک انتخابات امن تاکید کرده است که امید است مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد، تدابیر اندیشیده شده نشان از برگزاری یک انتخابات ایمن در کرمانشاه دارد، اما به هر حال باید مراقب بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: باید ستادهای انتخاباتی توسط نهادهای امنیتی رصد شوند که تخلفاتی توسط برخی کاندیداها و ستادهای آنان صورت گرفته که باید از تکرار مجدد این تخلفات جلوگیری شود و کسانی که در ستادهای انتخاباتی مستقر هستند، باید مراقب باشند تا فضای چالشی و تنشی ایجاد نشود.

وی گفت: یک‌هزار و ۶۷۰ صندوق در حوزه‌های اخذ رأی ثابت و سیار مستقر خواهند شد، برای تأمین امنیت این حوزه‌ها بیش از ۸ هزار نیرو به‌کار گرفته شده است.

حاجیان با بیان اینکه صندوق‌هایی که در دوره‌های قبل سابقه تنش در آن‌ها دیده شده است شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: از نیروهای امنیتی مستقر در حوزه‌ها خواسته‌ایم تا وظیفه خود را به نحو احسن و بر اساس قانون انجام دهند، به طور یقین در هنگام برگزاری انتخابات اتفاق خاصی نخواهد افتاد و انتخابات با امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وی افزود: آنچه باید به آن توجه داشت مسئله بعد از انتخابات و پس از اعلام نتایج شمارش آرا است، ممکن است در برخی مناطق به نتیجه آرا اعتراضاتی همراه با تنش به وجود آید که در این خصوص همه باید با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: نیروهای امنیتی مستقر در حوزه‌ها باید دقت داشته باشند که به غیر از عوامل اجرایی هر حوزه و صندوق اخذ رأی، کسی حق حضور و دخالت در روند اخذ رأی از مردم را ندارد و نمایندگان کاندیدها باید فاصله خود را با عوامل اجرایی رعایت کرده و از دخالت در کار آن‌ها به جد خودداری کنند.

کد خبر 731143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.